מאבק בעיר מודיעין: האם עסקים ייפתחו בשבת?

בעיר מודיעין מתנהל מאבק חילוני לאחר שראש העיר חיים ביבס חזר בו מהחלטתו כי המדרחוב המכונה 'הרמבלס' ייפתח בשבת. מנגד, בעירייה אומרים כי הם יעודדו פתיחה בשבת (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חיים ביבס (צילום: פלאש 90)

מאבק חילוני בעיר מודיעין מתנהל בתקופה האחרונה לאחר שראש העיר חיים ביבס חזר בו מהחלטתו כי המדרחוב במרכז העיר המכונה 'הרמבלס' ייפתח בשבת.

חבר מועצת העיר, אבי אלבז, שמוביל את המאבק ביקש הבהרות מראש העיר בנוגע למתחם ומתשובתו עלה כי המתחם ייסגר בשבת וזאת משום שמדובר בעסקים פרטיים שכל אחד מהבעלים יכול לעשות כרצונו האם לפתוח בשבת או לא.

תשובתו גרמה לוויכוח סוער עם חברי מועצה אחרים שדרשו כי יורה על פתיחת המתחם בשבת כפי שהתחייב בחודשים האחרונים.

חבר המועצה, אבי אלבז, קבל על כך בשיחה עם "כיכר השבת: "אנחנו טוענים שכל בתי הקפה וכל המסעדות ברחבי העיר ראויים להיפתח בשבת מכיוון שרוב תושבי העיר הם חילונים והציבור הזה מחפש מקומות בילוי בסוף שבוע".

"נכון להיום את המקומות שהעירייה הבטיחה לפתוח בשבת וחתמה על חוזה שבו נכתב כי המסעדה תהיה פתוחה בשבת, חזרה בה מההסכם לצערי", הוסיף לטעון חבר המועצה.

בעקבות כך אלבז הגיש עתירה לבית המשפט אך זה התנגד לבקשתו. "אנחנו הגשנו עתירה לבית המשפט לפתוח את המסעדה בשבת אך בית המשפט ביקש מאיתנו למשוך את העתירה וכך עשינו כדי לא להשתתף בהוצאות".

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "לכל אורך שלבי תכנון מרכז העסקים והמגורים של החדש של העיר הודיעה העירייה כי מרכז העיר המתוכנן יפעל 24 שעות ביממה שבעה ימים. תכנון זה לא השתנה. העירייה תמשיך לעודד פתיחת עסקים כל ימות השבוע, לרבות ימי שבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר