צפו: כך ייראה טלפון העתיד של גוגל - Project Ara

ענקית האינטרנט גוגל ערכה אמש את כנס המפתחים של פרויקט העתיד המסקרן שלה - פרויקט ארה, וחשפה את אב הטיפוס הסופי כמו גם סרטון המדגים את יכולת החלפת החומרה בסמארטפון המודולרי עליו שוקדת החברה. מתי נוכל לקנות את הטלפון החדשני?

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: גוגל)

Project Ara מגיע לישורת האחרונה: ענקית האינטרנט גוגל חשפה אמש לציבור המפתחים שלה את אב הטיפוס הסופי מפרויקט ארה המסקרן. אב הטיפוס הסופי והמעוצב זכה לכינוי Spiral 2, והוא מציג לראשונה לציבור כיצד מתכננת גוגל לעצב את הסמארטפון המודולרי שהיא מפתחת בשנים האחרונות.

Spiral 2 הוצג בכנס המפתחים של Project Ara, ולדברי פול ארמנקו, מנהל הפרויקט, כך בדיוק מתכוונת החברה לעצב את סמארטפון העתיד. בסרטון ששחררה החברה ניתן לראות את קלות החלפת החומרה במכשיר, ממש כאילו מדובר בלגו. בגוגל מקווים כי המפתחים יסייעו בפיתוח אמצעי חומרה ייחודיים לפרויקט, מה שיגביר את השימושיות של הסמארטפון.

פרויקט ארה הוא פרויקט ניסיוני עליו עובדים בגוגל בשנים האחרונות, ומטרתו היא לפתח שלד למכשיר טלפון חכם, עליו יוכלו המשתמשים לבנות את הטלפון שלהם, עם אמצעי החומרה שיבחרו. כאשר אמצעי החומרה יינזקו או סתם יתיישנו, יוכל המשתמש להחליפם בקלות. לצורך כך, שלדת הטלפון בנויה באופן ייחודי שמאפשר שילוב אמצעי חומרה בממדים המתאימים. מגנטים ייחודיים ידאגו לכך ש"קוביות" החומרה לא יצאו מהמקום.

כזכור, לפני מספר חודשים חשפה גוגל את אב הטיפוס הראשון המתפקד, שזכה לכינוי "ספירלה 1". אז הדגימה החברה לראשונה כיצד הטלפון המודולרי שלה מתפקד גם בעולם המעשי, ומחוץ למעבדותיה של גוגל.

מתי תוכלו לקנות טלפון מ-Project Ara

בחודשים האחרונים מגיע פרויקט ארה לשלבים האחרונים שלו, כשבגוגל מבטיחים שעוד בשנת 2015 היא תציג לציבור את הדגם הראשון המסחרי שיצא מהפרויקט.

הראשונים שיכולו להתרשם מהמכשיר הייחודי והמסקרן של החברה יהיו תושבי פורטו ריקו, שם תעבור משאית מיוחדת של גוגל שמכילה עשרות דגמים וקומבינציות חומרה שונות. לציבור יוצע שימוש קצר במכשיר שעלול לשנות את שוק הסלולר על מנת להתרשם ממנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר