המפלגות הערביות לא יתאחדו ברשימה אחת

במפלגות הערביות אומרים הבוקר כי אפסו הסיכויים לרשימה מאוחדת אחת שתכלול את כל המפלגות. המשבר במו"מ על איחוד הגיע לאחר מחלקות קשה על שורת נושאים (פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מוחמד ברכה (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

ככל שמתקרבים למועד הגשת הרשימות מתברר כי המפלגות הערביות לא יתאחדו לבסוף לרשימה אחת משותפת אלא ככל הנראה יתמודדו בשתי רשימות שונות.

הערכות התחזקו לאחר הדרמה שהתרחשה בסוף השבוע בוועידת מפלגת חד"ש שבה הודיע היו"ר חבר הכנסת מוחמד ברכה, על פרישתו מהחיים הפוליטיים וכן בעקבות אי הסכמות על שורת נושאים בין ראשי כל המפלגות.

עם הודעתו של ברכה, פרצה מהומה באולם בו התכנסה הוועידה, תומכיו התעמתו עם פעילים אחרים במפלגה. ברכה הודיע להם כי אין בכוונתו להתמודד על התפקיד פעם נוספת וכי אין בכוונתו לעמוד בראש רשימה משותפת של כל המפלגות הערביות, באם כזו אכן תקום.

מי שנבחר במקומו הוא עו"ד איימן עודה, תושב חיפה ומי שכיהן בשנים האחרונות כמזכ"ל תנועת חד"ש. בשל בחירתו הוא יוצב במקום הראשון ברשימה לכנסת.

במפלגת בל"ד בחרו את ג'מאל זחאלקה ליו"ר המפלגה עם 74 אחוזים מקולות חברי הוועידה. בנאום שנשא הצהיר זחאלקה כי זו תהיה הקדנציה האחרונה שלו.

במפלגות הערביות אומרים הבוקר כי אפסו הסיכויים לרשימה מאוחדת של המפלגות הערביות וכי האפשרות שעומדת כעת על הפרק היא כאמור ריצה בשתי רשימות שונות, האחת תורכב על ידי התנועה האיסלאמית ותנועת בל"ד ואילו השנייה תורכב ממפלגתו של חבר הכנסת אחמד טיבי ונציגי חד"ש בהם חבר הכנסת היהודי דב חנין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר