הפילוג הליטאי

'הפלג' נגד התקרבות 'דגל' לחב"ד: "פוגעים במורשת"

ההתקרבות המסתמנת בין הליטאים לתנועת חב"ד, בצל הדיווח ב'יתד נאמן' על פטירת הגרמ"ש אשכנזי זצ"ל וניחום האבלים שערך ח"כ משה גפני גוררת להתקפה מצד אנשי 'הפלג הירושלמי' שטוענים כי מדובר בפגיעה במורשת מרן הרב שך. "זו חציית קו אדום", הם טוענים. בפנים: הסטיקרים (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני בניחום אבלים בכפר חב"ד (צילום: באדיבות אתר COL)

ההתקרבות האפשרית המסתמנת בין העולם הליטאי לתנועת חב"ד, זאת על רקע הכתבה שהופיע במהלך השבוע האחרון בעיתון "יתד נאמן", בטאון תנועת "דגל התורה", על פטירת הגרמ"ש אשכנזי זצ"ל, רבו של היישוב כפר חב"ד, וכן העובדה שביום שישי האחרון הגיע ח"כ משה גפני לנחם בכפר חב"ד את בניו היושבים שבעה, מכעיסה חלקים במגזר הליטאי.

הכעס נובע בשל הטענה כי מדובר בפגיעה קשה במורשתו ובדרכו האידיאולוגית של מייסד התנועה הליטאית מרן ראש הישיבה הגרא"מ שך זצ"ל, שהחרים לחלוטין את "התנועה המשיחית" כפי שכונתה בפיו, ואף יצא נגד מנהיגה הרוחני באופן ברור ונחרץ.

"מי היה מאמין שהעיתון יתד נאמן שהוקם על ידו בפיקוחו ובהכוונתו יעז לפרסם כזו כתבה", תוהים הגורמים המזוהים עם אנשי "הפלג הירושלמי" ומפלגת "בני תורה" הטוענים כי מדובר ב"בגידה" במורשתו של מייסד התנועה.

במהלך הימים האחרונים אף הפיצו גורמים אלמונים ברשתות החברתיות מודעות וסטיקרים נגד המהלך.

כך לדוגמא באחד מהם מופיעה דמותו של הרב שך זצ"ל לצד הכיתוב: "אבא, מה עדיין לא עשו לך?", סלוגן המתכתב עם קמפיין תנועת ש"ס כנגד הפגיעה במרן הגר"ע יוסף זצ"ל אחרי פרשת "הקלטת".

במודעה נוספת נראה מרן הרב שך כשהוא נואם ומעליו נכתב: "רבינו, מי יגלה עפר מעיניך?". גם דמותו של ח"כ משה גפני זוכה ללעג ובמודעה הומוריסטית הוא מופיע כשהוא נואם מעל גבי בימת כנסת ישראל ומכריז כביכול: "יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", כשעל ראשו מונחת כיפה שחורה בעלת כיתוב זהה.

"כואב לנו המצב הזה שפוגעים ומחסלים את כל מורשתו של מרן הרב שך. בשביל להלל את תנועת חב"ד יש מספיק עיתונים, אבל שהעיתון האידיאולוגי שהוקם בכדי להילחם בתופעות הללו, יעשה זאת זו כבר חציית קו אדום", אומרים אותם עסקנים מהפלג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר