הצעת המחליטים בנושא חוק הגיור תחזור לדיון בממשלה

בישיבה של נציגי ועדת הגיור ונציגי חברי מועצת הרבנות הראשית, הוחלט להחזיר את הצעת המחליטים בחוק הגיור לדיון בממשלה. למרות זאת, הדרך לתיקונו אינה פשוטה (פוליטי,בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מודעות נגד הקלות בגיורים (ארכיון, Yossi Zamir/Flash 90)

חוק הגיור יתוקן? במסגרת הממשלה האחרונה הוחלט על הצעת מחליטים בנושא חוק הגיור, הצעה לה התנגדו גדולי ישראל והרבנים הראשיים לישראל, אך מפלגת 'יש עתיד' יחד עם 'הבית היהודי' ואלעזר שטרן תמכו בה והעבירו אותה ברוב קולות בישיבת הממשלה.

עוד בפוליטי

אלא, שהערב (ראשון) הוחלט שלא לקבל את הצעת המחליטים ולהחזיר אותה לישיבת הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה בכדי לתקן בה מספר סעיפים. ההחלטה לתקן את ההצעה התקבלה בישיבה של נציגי ועדת הגיור ונציגי חברי מועצת הרבנות הראשית.

ברבנות מנסים לגרום לכך שהדיון הנוסף בהצעת המחליטים יתקיים במסגרת הממשלה הבאה - בתקווה שבה ישבו גם נציגי המפלגות החרדיות שיתקנו את ההצעה.

עם זאת, נראה כי הדרך לשינוי דרמטי בחוק ארוכה וכמעט בלתי אפשרית, שכן יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט הוא זה שהגיש את הצעת המחליטים יחד עם ח"כ ציפי לבני.

שטרן מצידו התבטא כי בנושא חוק הגיור יהיו תיקונים לחוק ואחר כך הוא יאושר, וכי העיכוב הוא זמני. גם יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן הודיע כי לא יישב בממשלה בה ינסו לשנות את חוק הגיור.

הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף התבטא במהלך המאבק נגד הצעת המחליטים ואמר: "אין שום אפשרות של תמיכה מצד הרבנות בהחלטת הממשלה בעניין הגיור, על אף שהיא פחות חמורה מחוק הגיור, אבל בשום אופן אינה מספקת, וכבר אמרתי לראש הממשלה בנימין נתניהו "שזו נבילה וזו טרפה".

יצוין, כי על פי הצעת המחליטים יוקמו בתי דין לגיור שבראשם יעמדו רבני ערים, רבנים אזוריים ושני רבנים בעלי כושר לדיינות, ובסמכותם יהיה לגייר. עם זאת, לנשיא בית הדין הרבני תהיה סמכות לבטל גיור מסוג זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר