פרסום ראשון

חזית מול 'דגל'? אריה דרעי נפגש עם "חרדים עובדים"

בצל האכזבה שמביעים "החרדים העובדים" מ"דגל התורה", מתרחב הקרב על קולותיהם. ל"כיכר השבת" נודע כי יו"ר ש"ס אריה דרעי נועד אמש בחשאי עם נציגי חרדים עובדים, שמע את דרישותיהם ונתן לא מעט הבטחות. הערב, צפוי יו"ר מפלגת "ביחד" אלי ישי לערוך מפגש עם חרדים עובדים בבני ברק (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי בפגישה עם חרדים עובדים, אמש (צילום בלעדי: כיכר השבת)

הקרב על קולות "החרדים העובדים": יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי נפגש אמש (ראשון) נציגי "חרדים עובדים" במשרדי המפלגה בהר חוצבים בירושלים, כך נודע ל"כיכר השבת".

דרעי נועד עמם בניסיון לקבל את תמיכתם בבחירות הקרובות, לאחר שתמיכתם במפלגת "יהדות התורה" מוטלת בספק.

ל"כיכר השבת" נודע כי אמש, בשעות הערב, הגיעו כעשרה נציגים, מרביתם ספרדים - המייצגים לטענתם את "החרדים העובדים", ללשכתו של אריה דרעי בהר חוצבים לפגישה חשאית.

במהלך המפגש, שמע אריה דרעי את דרישותיהם והמצוקות עמם הם מתמודדים, והבטיח בפניהם בין היתר כי ידאג עבורם למקומות עבודה, ידאג להעדפה מתקנת בשירות הציבורי ולפתרונות נוספים בבעיות שהוצגו בפניו.

בסיום הפגישה לא התקבלה החלטה האם לתמוך בש"ס, אך אין ספק כי דרעי הקדיש כמעט שעתיים עבורם בכדי לנסות ולשכנעם להצביע עבור ש"ס, החלטה שתיפול ככל הנראה בשבוע הקרוב.

בכירים בש"ס אומרים כי לא מדובר בחזית מול דגל התורה מאחר ומדובר בעיקר בחרדים עובדים ספרדים.

בתוך כך, גם ח"כ אלי ישי, שפרש מש"ס והקים את מפלגת "ביחד - העם איתנו", פועל כדי לקבל את תמיכת "החרדים העובדים" במפלגתו.

בשעה 20:00 הערב, צפוי ישי להיפגש עם כאלו המשתייכים לחרדים העובדים, באולם של בית הכנסת "אורייתא" בבני ברק, בניסיון להניח בפניהם הבטחות לדרישותיהם כדי לזכות בתמיכתם.

כזכור, היחסים בין תנועת "דגל התורה" לציבור "החרדים העובדים" ידעו במהלך השנים עליות ומורדות. מאז ירידתה של תנועת פא"י מהבמה הפוליטית לא מצאו עצמם אלו המכונים אנשי "החולצות הכחולות" בית פוליטי חילופי וחלקם התחברו לתנועה הליטאית בלית ברירה.

(צילום בלעדי: כיכר השבת)

במערכת הבחירות הקודמת ניסתה למלא את החלל שנוצר מפלגת "טוב" אולם בסופו של דבר החיבוק שהעניקו ב"דגל התורה" לאותו ציבור תחת הבטחה מפורשת כי בעיותיהם וצרכיהם יטופלו במלוא ברצינות גרמה לרובם להצביע עבור יהדות התורה.

הפעם הכעס גדול יותר זאת משום שלדעת רבים מהם התעלמו בדגל התורה מההבטחות ולא התחשבו בהם.

בתחילה, הם העלו דרישה כי נציג מטעמם יכהן במקום השמיני במפלגה, דרישה שנדחתה על הסף על-ידי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

כעת, הזעם כלפי "דגל התורה" הוא בעקבות הטענה שמרן הגראי"ל שטיינמן הורה לחברי הכנסת לדאוג לכל צרכיהם, להיפגש עמם ולפתור את בעיותיהם, אלא שלטענתם הח"כים לא עושים זאת.

מנגד, ב'דגל התורה' טוענים כי חברי הכנסת מחוייבים לציבור החרדים העובדים ופועלים כל העת ולא רק במערכת הבחירות למענם.

בהכנת הכתבה השתתף ישראל כהן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר