סערה ב'דגל התורה'

יעקב אשר ל'כיכר': "דברי רביץ - דעה של אדם פרטי"

דבריו של יו"ר 'דגל התורה' בביתר עילית, הרב יצחק רביץ, בראיון ל"כיכר השבת" כי בכפוף להיתר ההלכה ניתן לשקול מינוי אישה לכנסת, מעוררים סערה במפלגה הליטאית • ח"כ יעקב אשר מגיב ואומר: "אני מניח כי הדברים נאמרו כדעה של אדם פרטי" • "אביו זצ"ל עמד על משמר ההשקפה וההנהגה" • מיוחד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב אשר (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בדרכי האב: הראיון המיוחד שהעניק הבוקר (שלישי) יו''ר 'דגל התורה' בביתר עילית וממלא מקום ראש העיר הרב יצחק רביץ, בו טען כי בכפוף להיתר מצד ההלכה ניתן לשקול הצבת מועמדותה של אישה לכנסת מעורר סערה רבה בתוככי התנועה הליטאית.

ראיון מיוחד • יצחק רביץ: "בכפוף להלכה, אישה יכולה להיות בכנסת"

ח"כ הרב יעקב אשר מגיב בשיחה עם "כיכר השבת" על ההתבטאות של רביץ ואומר: "קראתי בתמיהה את הדברים שאמר הרב יצחק רביץ חבר המועצה ומ"מ ראש עיריית ביתר מטעם דגל התורה בראיון כי בכפוף להלכה, אישה יכולה לכהן כח"כית והשווה זאת לניהול ועד בית".

"אני מניח", אומר אשר, "כי הרב יצחק רביץ אמר את דבריו אלו כדעה של אדם פרטי ולא כאיש בכיר ב'דגל התורה'".

אשר מוסיף ואומר כי "כמי שפעל במשך שנים ארוכות לצידו של אביו ח"כ הרב אברהם רביץ זצ"ל, אני יכול להעיד על עמידתו התקיפה והנחרצת על משמר ההשקפה וההנהגה המסורים לנו מדור דור ע"י רבותינו".

"בטוחני כי הרב רביץ זצ"ל, אשר היה מפורסם בהסתכלותו הפרגמטית והייחודית אך לצד זאת נלחם תמיד בטישטוש גבולות רעיוני, היה מתנגד נחרצות בסגנונו המרתק והיחודי לאמירות מסוג זה", מבהיר ח"כ אשר.

יצויין כי במהלך הראיון הדגיש רביץ כי הכל נתון לסמכות ההלכה אולם לדעתו האישית נשים כיום נמצאות בעמדות ניהול בכירות ואין סיבה שלא יוכלו באם הדבר מותר להשתלב גם בפעילות פרלמנטרית אולם הדברים עוררו סערה בדגל התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר