"ב"ה עצרנו את חוק הגיור"

הראשל"צ הרב יצחק יוסף: "מקווים לממשלה חדשה"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף התייחס לראשונה, בשיעור שמסר, לעצירת חוק הגיור על-ידי ועדת הגיור ונציגי מועצת הרבנות הראשית ואמר: "ברוך השם עצרנו את החוק הזה" • הראשל"צ סיפר על הפגישות שערך בנושא והוסיף: "אנחנו מקווים שתבוא ממשלה חדשה ויהיה כוח יותר לדתיים" (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

המאבק נגד חוק הגיור: הראשל"צ ונשיא בתי הדין הרבניים הגאון רבי יצחק יוסף מתייחס לראשונה לעצירת "חוק הגיור" על ידי ועדת הגיור ונציגי מועצת הרבנות הראשית ואומר: "ברוך ה' עצרנו את חוק הגיור, אנחנו מקווים שתבוא ממשלה חדשה ויהיה כוח יותר לדתיים".

במהלך שיעור שמסר הגר"י יוסף בסוף השבוע, התייחס הרב ל'הצעת המחליטים' שאושרה בממשלה ואמר: "כשעשו את חוק הגיור לפני חודשיים שלושה, הממשלה שלנו. אני דיברתי עם ראש הממשלה ועם כל מי שצריך לדבר על זה".

קרא עוד: הצעת המחליטים בנושא חוק הגיור תחזור לדיון בממשלה

הגר"י יוסף סיפר על הפגישה עם הר' חיים דרוקמן: "דיברתי על זה עם אחד הרבנים שתמך בזה, תמך בזה בכל כוח, קראתי לרב הזה, יהודי בן 80 וכמה. הוא בא אצלי, 'אתה תומך בחוק הזה?', התחלתי להסביר לו מה הדעה של אותם שרוצים לגייר ככה מהר, מה הדעה שלהם".

"פתחתי והראתי לו איזו הסכמה של רב אחד באיזה ספר, שם הוא כותב במפורש - הרב הזה - שלא צריכים לקבל את כל המצוות, לשמור במידת מה את השבת, והעיקר שלא יזלזל במצוות ולא יעשה עבודה זרה, אבל שאר הדברים לא צריך..", מספר הראשון לצון.

"שאלתי אותו, 'כבודו ייתן יד לאנשים הללו שיגיירו?', הוא ראה את זה ושתק, לא היה לו מה לענות, אמרתי: 'יש לנו יראת שמיים, כל אחד - אחרי מאה ועשרים - יבוא אחר כך למעלה, מה נגיד לקב"ה? שנתנו חס ושלום יד להכניס גויים לתוך כרם ישראל?', הוא קיבל את הדברים שלי, אבל לצערי הרב הוא אחר כך תמך בחוק הזה וזה עבר בממשלה החוק הזה".

הראשל"צ הגר"י יוסף התייחס לעצירת החוק ואמר: "השבוע ברוך השם עצרנו את החוק הזה, ברוך ה', עשינו ועדה ובאיזה צורה שהיא החוק הזה נעצר, אנחנו מקווים שתבוא ממשלה חדשה ויהיה כוח יותר לדתיים, אני אסור לי לדבר פוליטיקה, אני רב ראשי - אני רק רומז, יהיה כוח לדתיים שיוכלו אחר כך לתקן את כל החוקים הללו, לתקן אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר