חילול השם חסר תקדים

פוניבז': מאה שוטרים עצרו 25 תלמידים מ"המחבלים"

מבצע משטרתי חסר תקדים בגבעת הישיבה: כמאה שוטרים פשטו הלילה על ישיבת פוניבז' לגל מעצרים נרחב בו נעצרו 25 תלמידים מפלג 'המחבלים' • עד ראיה בשיחה ל"כיכר השבת": "הכוחות הסתובבו עם רשימת שמות מסודרת" • המשטרה: "הובטח כי מעשי האלימות יפסקו אולם לא כך קרה" • תיעוד מהישיבה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' בשבט תשע"ה | 29.01.15
הרחובות המקיפים את הגבעה חסומים (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

דרמה לילית בישיבת פוניבז': כוחות גדולים של משטרה, פשטו סמוך לשעה 02:00 בלילה (חמישי) על גבעת הישיבה בבני ברק בפשיטה שלפי עדי ראיה הינה חסרת תקדים. הם סגרו את הרחובות המובילים אל הישיבה, והחלו לעבור חדר חדר בחיפושים אחר תלמידי ישיבה מפלג "המחבלים" המבוקשים לחקירה.

לפי עדי ראיה ששוחחו הלילה עם "כיכר השבת", השוטרים סגרו בצורה הרמטית את האזור לכניסה ויציאה של תלמידים, כשגם עוברי אורח לא יכולים להיכנס ולצאת מגבעת הישיבה - וביצעו מעצרים. "אין יוצא ואין בא, הבחורים מורשים לעבור במקום רק עם תעודות זהות. הגיעו לכאן כמות כוחות אדירה, כאילו מדובר במבצע צבאי" אמר עד ראיה.

מימין: רשימת שמות - לכאורה של העצורים - שהופצה בישיבה

תלמיד בישיבה פוניבז' סיפר ל"כיכר השבת" כי "השוטרים עוברים עם רשימות מסודרות ובהן שמות הבחורים, הם סורקים חדר חדר וקומה קומה בחיפושים אחריהם. מדי פעם פורצות מאחד החדרים צעקות של בחורים המתנגדים למעצר".

מספר העצורים לא ברור נכון לשעת פרסום הידיעה, אולם דיווחים שמגיעים מהגבעה מצביעים על מספר רב של בחורים שנלקחו על ידי השוטרים לרכבים של שירות בתי הסוהר.

תלמידים פרצו בשירה תוך כדי המבצע (צילום: ישראל כהן)

גל המעצרים מגיע לאחר שבחודשים התרחשו לא מעט קטטות בין המחנות הנצים בישיבת פוניבז'. המאבק האחרון החל בחודש אלול האחרון, אז נוצרה מריבה על חדר הספריה, כאשר בחורים מפלג "המחבלים" פרצו אליו בתגובה למהומה - לטענתם.

בחדר בוצע פוגרום, ובעקבות כך נעצרו מספר בחורים. בהמשך, נפגע לטענתם של "המחבלים" הגאון הרב אשר דויטש על ידי בחורים מהפלג המתחרה. לאחר המקרה, אף התקיימה עצרת מחאה. מתחילת זמן חורף, מתחוללות מהומות מדי כמה ימים - בעיקר סביב תפילת ערבית בהיכל הישיבה. ההערכות הן שהמעצר ההמוני הערב מגיע על רקע זה.

תלמיד ישיבת פוניבז' של "המחבלים", אומר ל"כיכר השבת" כי "למרות הצהרת המשטרה שהם הגיעו למעצרים של 2 הפלגים בישיבה שהפרו את הסדר, השוטרים פשטו בעיקר על פנימיות שלנו עם רשימות וכתובות של בחורים שכלל לא היו מעורבים במחלוקת והפילוג בישיבה, ברור לנו שמדובר בהתנכלות והלשנות שווא ושימוש ב'קשרים' של עסקני השונאים במשטרה. חמור מאוד שבוצעו מעצרים של חפים מפשע שכלל לא היו מעורבים במחלוקת. ידוע לנו שכמו בכל המעצרים הקודמים מדובר בתלונות ועדויות שקר של השונאים ולכן אנו בטוחים שבמהלך היום כולם ישוחררו.

במשטרה אומרים הבוקר בהודעה רשמית כי "עקב ריבוי עשרות תלונות במרחב דן שעיקרן מיקרי אלימות עוכבו ונעצרו הלילה לחקירה כ-25 תלמידים בישיבת פוניבז' בבני ברק. אנחנו מדגישים כי הפעילות הינה נקודתית כנגד החשודים שכלפיהם הוגשו תלונות ולא חלילה כנגד כלל הישיבה והתלמידים או כנגד מאן דהוא בעולם התורה.

"הפעילות המשטרתית נעשתה לאחר אין ספור בקשות ושיחות שבהם הובטח כי מעשי האלימות יפסקו אולם לא כך קרה והתלונות המשיכו להצטבר במשטרה".

תמונות: באדיבות המצלם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר