הסנקציות יבוטלו

ההסכם המתגבש: איראן תמשיך להעשיר אורניום

סוכנות הידיעות AP פרסמה פרטים עיקריים של ההסכם המתגבש בין המעצמות לאיראן. על פי הדיווח, בעשר השנים הראשונות תוכל איראן להפעיל אלפי צנטריפוגות והתכנית תפוקח, אך לאחר מכן הפיקוח יקטן ואיראן תוכל להתקדם לעבר השגת נשק גרעיני. חלק מהסנקציות שהוטלו על איראן יבוטלו מיידית (חדשות,עולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך אל ג'זירה)

סוכנות הידיעות AP מפרסמת היום (שני) את הפרטים העיקריים בהסכם המתגבש בין המעצמות לאיראן, בנוגע לתכנית הגרעין של איראן. על פי הדיווח, שמתבסס על הדלפה של גורמים המעורים בשיחות, בעשר השנים הראשונות מאז חתימת ההסכם תוכל איראן להפעיל כ-6,500 צנטריפוגות ברמה נמוכה, זאת הרבה מעבר למה שארה"ב הסכימה עד כה.

מיד עם חתימת ההסכם, נשיא ארה"ב ברק אובמה יסיר חלק מהסנקציות שהוטלו על איראן, ותכנית הגרעין האיראנית תפוקח באופן הדוק על ידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, זאת המשך עשר שנים.

עם זאת, לאחר מכן יוסר הפיקוח בהדרגה ואיראן תוכל להתקדם לעבר השגת נשק גרעיני. על פי ההסכם המתגבש, את מרבית האורניום המועשר תצטרך איראן להוציא אל מחוץ למדינה או לשנות את הרכבו.

כאמור, מיד עם חתימת ההסכם יסיר הנשיא אובמה חלק מהסנקציות שהוטלו על איראן, כאשר סנקציות אחרות יושעו עד לקבלת אינדיקציה מוחלטת כי איראן אכן עומדת בהסכם.

בנוסף, מספר סנקציות נוספות יישארו בתוקף עד החלטה אחרת של הקונגרס האמריקני.

הדיווח מגיע על רקע המאבק שמנהל ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד הבית הבלן בנוגע לנאומו הצפוי בקונגרס האמריקני בנוגע להסכם עם איראן. לטענת נתניהו, מדובר בהסכם רע שיאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני.

שיחות הגרעין בין איראן לשש המעצמות יחודשו כבר בשבוע הבא, זאת בתום סבב דיונים שנערך בשוויץ. לדברי בכיר אמריקני ארה"ב לא תחתום על הסכם במידה ותחשוב שהוא אינו מספק, זאת למרות הלחצים להגיע להסכם במועד שנקבע - 31 במרס. לדברי הבכיר, הושגה עד כה התקדמות חלקית בלבד בשיחות.

סוכנות הידיעות האיראנית "פארס", דיווחה כי שר החוץ של איראן, מוחמד זריף, אמר כי סבב השיחות היה "מועיל ורציני, אך הדרך להסכם עוד ארוכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר