מיוחד לכיכר TV

ישראל גודוביץ', צאצא ה'חפץ חיים': הסרטון של סבי - מסר לפוליטיקאים

האדריכל ישראל גודוביץ, בן נינו של מרן בעל ה'חפץ חיים', מגיב בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' לסרטון הנדיר של סבו בדרכו לכנסייה הגדולה שנחשף השבוע: "פתאום החליטו לשחרר את הסרטון? חייב להיות לכך מסר משמיים" • עוד בכיכר TV: תחקיר הגננות של חיים אבני וכתב ישראל היום על המנדט השביעי של ג' (חרדים)

(עריכה: כיכר השבת)

הסרטון ההיסטורי שנחשף השבוע ב"כיכר השבת", ובו נראה מרן בעל ה"חפץ חיים" בדרכו להשתתף במעמד הכנסייה הגדולה הראשונה יחד עם גדולי ישראל באותה תקופה, גרם לרגשות עזים בקרב כלל הציבור החרדי בארץ ובעולם המגלה עניין רב במסמך המיוחד.

בעקבות פרסום התיעוד, שוחח כתב "כיכר השבת" לשוחח עם בן נינו של מרן בעל החפץ חיים, האדריכל ישראל גודוביץ, ששימש בעבר כמהנדס עיריית תל אביב.

(צילום: באדיבות Mirc sc du)

גודוביץ מספר על התרגשות גדולה שאחזה בו כשצפה בסרטון, ועל שיחה נדירה שערך עם מרן הרב שך זצ"ל וטלטלה את כל השקפת עולמו.

"לגופם של דברים" תוהה גודוביץ, "מדוע פורסם הסרטון כעת ויצא לפתע לאוויר העולם? חייב להיות לכך מסר משמיים. 96 שנה זה שכב במרתף אפל באיזו אוניברסיטה ולפתע נגלה לעין כל? חייבת להיות סיבה רוחנית לכך".

גודוביץ חושף כי אמו שהגיעה להינשא בארץ, ביקשה שסבה הדגול יגיע להשתתף בחתונה. ואכן, בציבור החרדי שהיה בארץ הקודש נערכו באותה עת לקראת בואו של המנהיג הרוחני הדגול. אלא, שברגע האחרון הודיע מרן כי בשל זקנתו וחולשתו לא יוכל להגיע ושלח מסר טלגרמה בו מבקש מבתו לשמור על ערכי היהדות: שבת, כשרות ובעיקר שלום בית.

צאצא החפץ חיים עם כתב "כיכר השבת" ישראל כהן (צילום: כיכר השבת)

"ראיתי את הסרטון ואז שמעתי ברדיו את המלחמות הפנימיות בין דרעי לישי ובין כל המפלגות, ואז חלחלה בלבי ההכרה - זה המסר, לכן התגלה הסרטון. מרן בעל החפץ חיים הגיע לכנסייה וחיפש רק להשכין שלום בין החוגים והעדות. שלום בית. זה המסר".

עוד בכיכר TV:

תחקיר "כיכר השבת" על עושק הגננות החרדיות ממשיך לעורר גלים. היום (רביעי) חושף כתב כיכר השבת חיים אבני כיצד נראה חוזה העסקה של גננת חרדית על כל סעיפיו.

יהודה שלזינגר, כתב "ישראל היום" לענייני חרדים, על המנדט השביעי של יהדות התורה,קמפיין השקופים של ש"ס ומפלגתו החדשה של אלי ישי.

ולסיום: הפארודיה החרדית ל"פרשת השוקולד במטוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר