צפו בשידור חוזר

נאום נתניהו: "משה רבינו הורה 'אל תערצו מפניהם'"

רה"מ בנימין נתניהו תקף בנאומו בקונגרס את ההסכם המתהווה בין איראן למעצמות, אך שיבח את אובמה ש'עזר לישראל' • "מחר נחגוג את פורים לזכר אסתר שהצילה את היהודים, היום העם היהודי ניצב בפני איום פרסי נוסף" • "משה רבנו הותיר לנו צוואה: חזקו ואימצו, אל תיראו ואל תערצו מפניהם". שידור חוזר (מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
נתניהו בקונגרס, ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (שלישי) בפני הקונגרס האמריקני בנוגע להסכם המתגבש בין המעצמות לאיראן על תכניתה הגרעינית. הנאום התקיים לאחר סערה משמעותית סביב הנאום עצמו שבועיים לפני הבחירות בישראל, לו התנגדו גם בבית הלבן וגם במחנה השמאל-מרכז הישראלי.

עשרות חברי קונגרס דמוקרטים החרימו את הנאום, אך האולם עצמו היה מלא. הנאום הועבר בשידור חי למיליונים ברחבי העולם. בישראל הנאום הועבר ב"דיליי" של חמש דקות, זאת בעקבות הוראת יו"ר ועדת הבחירות מחשש שבנאום תהיה תעמולת בחירות שאסורה בשלב זה.

נאום נתניהו: "אובמה עשה הרבה למען ישראל"

נתניהו פתח את נאומו ואמר: "אני רוצה להודות לכולכם שהגעתם. הברית בין ישראל לארה"ב תמיד הייתה מעל פוליטיקה וכך היא צריכה להישאר". נתניהו הודה לנשיא ארה"ב ברק אובמה על מספר תקריות בהן שיגר סיוע מיידי לישראל: "התקשרתי לנשיא והוא היה שם. חלק ממה שהנשיא אובמה עשה בשביל ישראל לעולם לא יוודע מכיוון שמדובר בעניינים חסויים. אבל אני יודע את זה, ולכן אהיה תמיד אסיר תודה לנשיא אובמה על התמיכות הללו".

"ישראל אסירת תודה לקונגרס בעיקר על התמיכה ל"כיפת ברזל". בקיץ האחרון מיליוני ישראלים היו מוגנים מפני אלפי טילים ורקטות בגלל "כיפת ברזל" שהענקתם לנו. תודה לך אמריקה על כל מה שעשית בשביל ישראל. אני מגיע לכאן היום מכיוון שכראש הממשלה של ישראל אני מחויב להבטיח את חיי אזרחיי. איראן מחפשת נשק גרעיני. במשך אלפי שנים ניסו להשמיד אותנו. מחר נחגוג את פורים ונקרא את מגילת אסתר על המן שניסה להשמיד את ישראל. אבל אסתר האמיצה הצליחה לסכל את המזימה ולהציל את העם היהודי".

"איום פרסי נוסף בפני העם היהודי"

"היום העם היהודי ניצב בפני איום פרסי נוסף. המנהיג העליון של איראן מודיע שישראל חייבת להיות מושמדת. מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה אמר 'אם כל היהודים יהיו בישראל זה יחסוך לנו את הטרחה לרדוף אחריהם ברחבי העולם'.
6 מיליון היהודים שנרצחו בשואה הם רק אחוזים בודדים מעשרות המיליונים שנרצחו במלחמת העולם השנייה. אזרחי איראן הם אנשים חכמים אבל הם נחטפו על ידי ממשל רודני. איראן אינה רק סכנה לישראל אלא לעולם כולו".

"בחסות איראן, אסד מחסל מאות אלפים בסוריה. רק בשבוע שעבר איראן ערכה ניסוי צבאי בטילים ארוכי טווח. איראן חטפה אמריקנים, חיסלה חיילים אמריקנים ואחראית למוות של חיילים אמריקנים רבים בעיראק. במזרח התיכון איראן שולטת על מספר מדינות, אך בזמן שיש כאלו שרוצים שאיראן תצטרף למדינות המערב היא ממשיכה לפעול נגד המערב".

"לפני שנתיים אמרו לנו לתת לנשיא רוחאני הזדמנות לעשות שינוי באיראן. אבל עד עכשיו המיעוטים באיראן ממשיכים להיות נרדפים על ידי הממשל האיראני. הממשל הזה תמיד יהיה אויב של ארה"ב. המלחמה של איראן בדאעש לא אומרת שאיראן מתנגדת לטרור. יש להם את אותה אידיאולוגיה, הם רק חלוקים בשאלה מי ישלוט בעולם. לכן בנוגע לאיראן ודאעש, האויב של האויב שלך, הוא האויב שלך".

"דאעש עם סכינים ויוטיוב, איראן רוצה גרעין"

"ההבדל שדאעש פועלים עם סכינים ויוטיוב, ואיראן רוצה לפעול עם נשק גרעיני. לנצח את דאעש ולהפסיד לאיראן זה לנצח בקרב ולהפסיד במלחמה. אסור לנו לתת שזה יקרה. אם ההסכם הנוכחי יתקבל, זה יבטיח שאיראן תקבל נשק גרעיני. למרות שההסכם עדיין לא נחתם, חלק מהפרטים כבר חשופים. אנחנו יודעים בוודאות שכל הסכם יהיה עם מספר בעיות מרכזיות וויתורים. מכיוון שיהיה ברשותם את כל המרכיבים הנצרכים ואלפי צנטריפוגות תהיה להם אפשרות לפרוץ לנשק גרעיני בזמן קצר".

"בעיה נוספת: הפיקוח על התכנית הגרעינית לא יכול לעצור את התכנית, אלא רק לפקח, בדיוק כמו שקרה עם צפון קוריאה. איראן לא רק דוחה את הפיקוח, אלא משחקת עם הפקחים מחבואים. איראן נתפסה פעמיים כאשר היא מפעילה מרכזים גרעיניים שאף אחד לא ידע עליהם. איראן הוכיחה שוב ושוב שאי אפשר לסמוך עליה. לכן הוויתורים שניתן להם יאפשרו להם להשיג נשק גרעיני עם הפרת ההסכם. עוד יותר מסוכנת היא האפשרות שאיראן תשיג נשק גרעיני תוך כדי שמירה על ההסכם".

"ההסכם הזה יגדיל את התיאבון של איראן. מדובר בהסכם רע מאוד. אנחנו יודעים שאיראן תהיה יותר אגרסיבית. חלק ממדינות המזרח התיכון יחליטו שגם הן רוצות נשק גרעיני ויתפתח מירוץ חימוש גרעיני באזור. אם מישהו חושב שההסכם הזה טוב, תחשבו שוב. אנחנו נצטרך להתמודד עם איראן הרבה יותר מסוכנת ונגיע לסיוט גרעיני. הגעתי היום בשביל להגיד לכם שאנו לא חייבים להמר על ביטחון העולם כשלאיראן יהיה נשק גרעיני.

דרישות נתניהו מאיראן בתמורה להסכם:

"אנו צריכים לדרוש מאיראן שלושה דברים: לעצור את האגרסיביות שלה נגד מדינות המזרח התיכון. לעצור את התמיכה בטרור ברחבי העולם. להפסיק לאיים בהשמדת המדינה שלי, המדינה היהודית היחידה בעולם. אם העולם לא דורש את זה לפני חתימה על הסכם, לפחות צריך לדרוש את זה לפני שההסכם יפוג. אם איראן רוצה שיתייחסו אליה כמדינה נורמלית, שתתחיל להתנהג כמו מדינה נורמלית.

"צריך להמשיך את הלחץ על איראן, במיוחד כשמחירי הנפט בעולם צונחים. הם צריכים את ההסכם הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים. במשך שנים אנחנו אומרים שאי-הסכם עדיף על הסכם רע. ובכן, זהו הסכם רע, עדיף לוותר עליו.

"עכשיו אומרים לנו שהאלטרנטיבה היחידה לאי-הסכם זה מלחמה. זה לא נכון. האלטרנטיבה היא הסכם טוב יותר, שלא משאיר לאיראן אפשרות לפרוץ לפצצה בזמן קצר. הסכם שאולי אנחנו בישראל לא נאהב, אבל לפחות נוכל לחיות איתו, מילולית.

"אנחנו בצומת דרכים. דרך אחת מובילה להסכם רע שיאפשר לאיראן להגיע לנשק גרעיני. הדרך השנייה מובילה להסכם הרבה יותר טוב שימנע מאיראן נשק גרעיני. זה לא קל לעמוד מול איראן. נמצא כאן היום אלי ויזל ששרד את השואה. אתה העדות לכך ש"לעולם לא עוד".

"ישראל תעמוד לבד, אם תצטרך"

"הלוואי שהייתי יכול להבטיח לך שהעולם למד את הלקח ולא יחזור על שגיאות העבר, להקריב את ההווה בשביל העתיד. אבל אני יכול להבטיח לך את זה: הימים בהם היהודים עמדו חסרי אונים וחסרי הגנה, הימים האלו חלפו. אנחנו לא מפוזרים בין האומות, אלא יש לנו מדינה משלנו, וצבא משלנו, ואנחנו יכולים להגן על עצמנו. לכן כראש ממשלת ישראל אני יכול להבטיח לך עוד דבר: גם אם ישראל תאלץ לעמוד לבד, ישראל תעמוד".

"אבל אני יודע שישראל לא עומדת לבד, אני יודע שארה"ב עומדת יחד איתנו. משה רבינו שהוביל את עם ישראל מעבדות לארץ ישראל, לפני הכניסה לארץ הוא השאיר לנו צוואה: "חזקו ואימצו, אל תיראו ואל תערצו מפניהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר