נהג עם טלית ותפילין - נקנס ורשיונו נפסל

בית המשפט לתעבורה בירושלים הרשיע אדם שנהג ברכבו כשהוא מעוטר בטלית ותפילין, זאת משום שהדבר מסכן אותו ואת שאר הנהגים. "ספק אם תפילה הייתה מסייעת" (חדשות, רכב)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(יונתן סינדל - פלאש90)

בית המשפט לתעבורה בירושלים, הרשיע נהג חרדי שנהג ברכבו, כשהוא עטוף בטלית ועטור בתפילין לראשו, ובכך קיבל את עמדת המשטרה שטענה כי הנהיגה בנסיבות אלו מסכנת את הנהג ואת שאר הנהגים בדרך.

בגזר הדין כתבה השופטת שרון לארי-בבלי, "על פי נסיבות הדו"ח, הנאשם נהג תוך שהוא מניח בתפילין, אוחז בסידור ועל ראשו טלית המסתירה את שדה ראייתו. אין ספק כי מדובר בנהיגה באופן שמסכן את משתמשי הדרך. ספק בעיני אם התפילה במקרה זה היתה מסייעת. אין מנוס מהטלת עונש העולה על עונש המינימום הקבוע בחוק", פסקה השופטת.

בגזר הדין נגזר על הנאשם, תשלום קנס כספי בסך אלף שקלים, פסילה מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה לתקופה של ארבעה חודשים ופסילה דומה על תנאי למשך שלושה חודשים. הנאשם לא התייצב לדיון ומשום כך הוא הורשע בהיעדרו.

עו"ד רוני פאלוך, העוסק בתחום התעבורה, אמר ל"כיכר השבת" כי "פסק הדין ניתן בהיעדרו של הנהג ובעת שלא היה מיוצג, כך ש"לא ניתן לו יומו בבית המשפט", בהחלט יתכן ולו היה מופיע בבית המשפט הכרעת הדין השיתה שונה, וכתוצאה מכך ובלי קשר גם גזר הדין, הנאשם "חטף" יותר על כך שהתעלם מהדיון מעצם תנאי נהיגתו".

"נהיגה בטלית ותפילין כשלעצמה אינה עבירה, ולא תוכרז כעבירה, צריך לשמוע את עמדת התביעה מה היו נסיבות העבירה באותה עת, אין כל היתר חוקי ומוסרי להחזיק בנהיגה סידור". הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר