הסופר יאיר גרבוז השווה מתפללים בקברי צדיקים לרוצחים?

הפובלציסט יאיר גרבוז, מהאישים הבולטים בחוגי השמאל, עורר סערה כשהשווה לכאורה בעצרת השמאל אמש בתל אביב את המתפללים בקברי צדיקים לרוצחים (בחירות 2015)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
גרבוז (Moshe Shai/FLASH90)

עשרות אלפי בני אדם השתתפו אמש (שבת) בעצרת המשאל שקראה להחליף את שלטון ראש הממשלה בנימין נתניהו. הנואם המרכזי בעצרת היה ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, אך מי שגרם למהומה הוא דווקא אדם אחר - יאיר גרבוז.

גרבוז הוא מהאישים הבולטים בחוגי השמאל ודבריו אמש בעצרת עוררו סערה של ממש. "אמרו לנו שהאיש המתועב שרצח את ראש הממשלה בא מתוך קומץ אנשים הזויים. אמרו שהוא הושפע מרבנים מנותקים ושהוא שייך לשוליים המטורפים" אמר אמש גרבוז בנאומו.

"אמרו לנו שצהובי החולצות ושחורי הסמל, אנשי 'כהנא צדק' וצורחי 'מוות לערבים', הם רק קומץ. אמרו שהגנבים, הרוצחים ולוקחי השוחד גם הם רק קומץ. ושהמושחתים והנהנתנים החזיריים הם קומץ. מחריבי הדמוקרטיה - קומץ. מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים - קומץ.

"אם כל אלה רק קומץ, איך זה שהקומץ שולט בנו? איך זה שבאין מרגיש ובאין מפריע, הוא, הקומץ, נעשה לרוב?" אמר גרבוז.

כאמור, גרבוז השווה לכאורה את המתפללים על קברי צדיקים לגנבים ורוצחים ועורר סערה. במערכת הפוליטית, בעיקר בחוגי הימין, זעמו על ההשוואה המקוממת ואמרו כי גרבוז התגלה כגזען חשוך. "מדובר בהתנשאות, בזלזול באחר, בביטול כל דעה ועמדה אחרת שאינה תואמת את השקפת אנשי השמאל" אמר ח"כ אופיר אקוניס מהליכוד. לדבריו, "תומכי הליכוד והימין כבר היו 'צ'חצ'חים' וגם 'אספסוף', ועכשיו אנחנו מנשקי הקמעות שהפכו לרוב".

במחנה הציוני פרסמו הודעת גינוי רפה ואמרו כי "האירוע ודובריו לא אורגנו על ידינו, ואנחנו מגנים אמירות הפוגעות בציבור בגין אמונתו".

יו"ר "הבית היהודי" השר נפתלי בנט תקף בחריפות את גרבוז ואמר: "בוא אני אספר לך יאיר גרבוז מי זה הקומץ הזה - הקומץ הזה זה עמנואל מורנו שנפל במלחמת לבנון השניה. זה רועי קליין ז"ל שנהרג במלחמת לבנון השנייה וקרא בקריאה ה'פגאנית' לשיטתך - 'שמע ישראל, ה' אלוקינו השם אחד.

"הקומץ הזה אלו אנשים שאתם דרסתם במשך שנות דור. את התרבות שלנו. הקומץ הזה מאמין שארץ ישראל שייכת לעם ישראל ולא מתכוון להתנצל על כך.

"אני אומר לכם - ציפי, יאיר גרבוז ובוז'י - הקומץ הזה הוא רוב עם ישראל. הקומץ הזה אוהב את ארץ ישראל, את עם ישראל ואת תורת ישראל, וממש לא מתנצל על זה. ועכשיו הקומץ הזה עוד תשעה ימים הולך לנצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר