דבר האבד?

עיריית בני ברק הרסה בית כנסת לא חוקי בחול המועד

בית כנסת זמני שהוצב ללא אישורים מסודרים בשטח עירוני בבני ברק, נהרס על ידי עובדים של העירייה במהלך ימי "חול המועד". "זה היה נראה כמו הרס של בית מחבלים" סיפר שרגא אלפר, אחר המתפללים, בשיחה עם אתר 'כיכר השבת'. לדבריו: "ניסינו לשוחח עם גורמים חרדיים בעירייה וגם הם הופתעו מכך" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המתפללים)

מה גרם לעיריית בני ברק להרוס בית כנסת באמצע ימי חול המועד? מתפללי בית הכנסת "היכל אהרון" בבני ברק נדהמו לגלות הבוקר (שני) כי פועלי עיריית בני ברק הרסו את המבנה הזמני של בית הכנסת שהוצב סמוך לבית הכנסת העשוי להתפנות. לטענתם, הם קיבלו התראה מהעירייה זמן קצר בלבד קודם לכן.

לבית הכנסת היסטוריה: לפני מספר שנים הוא שכן בקומת הקרקע של בית אבות "ערוגת הבושם" ברחוב מתתיהו בעיר, וכשזה פונה הוא עבר לקראוון השוכן ממול ונמצא בבעלות העירייה. כעת, לאחר שהוחלט לפנות את כל הקראוונים לרבות מבנה בית הכנסת, החליטו המתפללים להציב קראוון חדש במרחק של כמה בניינים ליד המקום הנוכחי - ללא אישורים מסודרים.

הריסות בית הכנסת (צילום: כיכר השבת)

שרגא אלפר, ממתפללי בית הכנסת אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "אנחנו צריכים לפנות את הקרוואן שבו השתמשנו עד היום תוך מספר שבועות, וכדי לא לחכות לרגע האחרון החלטנו להציב קראוון חדש בסוף הרחוב בו אנחנו נמצאים כיום, הצבנו את הקראוון בשטח עירוני. אתמול בשעה 07:00 בבוקר פקח עירייה הביא צו הריסה".

"כשהגענו להתפלל בבית הכנסת החדש לא האמנו כשראינו את הרס המבנה" אומר אלפר. "זה היה נראה כמו הרס של בית מחבלים". לדבריו: "ניסינו לשוחח עם גורמים חרדיים בעירייה וגם הם הופתעו מכך".

מה שנשאר (צילום: כיכר השבת)

במענה לטענה כי בית הכנסת הוצב ללא אישורים נדרשים הוא אומר: "אתה יודע כמה דברים יש בעיר ללא אישור? יכול להיות שזה ברברי שהשתלטנו, אבל גם העירייה התנהגה כך. לבוא ולפרק את המבנה תוך זמן קצר בלי לתת לנו זמן להתארגן ולפנות את הקראוון שעלה הרבה כסף, זה לא הגיוני".

מהעירייה לא נתקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר