"לא חטאנו באף עבירה"

הרב פינטו בדמעות: תעטפו את גופתי במה שכתבו נגדי

לאחר שהתייצב השבוע בבית המשפט ואישר את הסדר הטיעון שחתם עם הפרקליטות מתוך מטרה להגן על רעייתו הרבנית, מתייחס מנהיג קהילות "שובה ישראל" האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לפרשה: "לאחר ה-120 שלנו תעטפו את גופתי במה שכתבו נגדי שלא יהיה חיבוט הקבר. לא חטאנו באף עבירה" (חרדים, בארץ)

(צילום: פלאש 90)

לאחר שמוקדם יותר השבוע התייצב בבית המשפט ואישר את הסדר הטיעון שחתם עם הפרקליטות מתוך מטרה להגן על רעייתו הרבנית, התייחס הערב (חמישי) מנהיג קהילות "שובה ישראל" האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לפרשה בשיעור שמסר לתלמידיו באשדוד. "כיכר השבת" העביר את האירוע בשידור חי.

קצת אחרי השעה 21:00 נכנס הרב לבית המדרש והתקבל בשירת "ימים על ימי מלך". "יש בלב שלנו התרגשות גדולה, שמחה גדולה, לא היינו בארץ הקודש שנה פחות שבועיים" פתח הרב את דבריו. "הישיבה, התלמידים והבית מדרש היו חסרים לנו מאוד. היום יש שמחה בלב, אושר גדול בלב שאנחנו נמצאים שבת אחים גם יחד בישיבה הקדושה.

"עכשיו אנו נמצאים בימי ספירת העומר. אלו ימים שהם כמו גשר בין פסח לשבועות. תלמידי רבי עקיבא, 24 אלף תלמידים מתו מפסח עד ל"ג בעומר בגלל שלא נהגו כבוד זה בזה. לא שנאו אחד את השני, אלא לא נהגו כבוד כמו שצריך. ועל זה מתו 24 אלף תלמידים של רבי עקיבא.

"רבי עקיבא היה האור הגדול של עם ישראל. מהתנאים הבודדים שהיו להם כוחות גדולים ומיוחדים. הסבא שלו היה גר והוא היה משונאי תלמידי החכמים. הוא היה אנטי תורה ודרך השם. הוא היה רועה צאן אצל כלבא שבוע. כל מה שרבי עקיבא היה עושה היה עושה בשלמות.

"אי אפשר להיות צדיק ללא עבודה קשה"

"בתו של כלבא שבוע אמרה לו לרבי עקיבא אם תלמד תורה אתחתן איתך. הוא הלך ל-24 שנים ללמוד תורה. כל התורה שבעל פה היא כנגד רבי עקיבא. משה רבנו אמר לקב"ה שרבי עקיבא יגאל את בני ישראל מארץ מצרים. עד כדי כך הייתה הדרגה הגבוהה של רבי עקיבא.

"רבי עקיבא למד תורה למרות הגזרה ולמרות הסיכון. הגמרא אומרת שעם סכין קילפו את העור שלו מהגוף ורבי עקיבא חייך. אמרו לו התלמידים ככה נראה אותך מת? אמר להם רבי עקיבא כל חיי המתנתי לרגע הזה, אמר שמע ישראל ויצאה נשמתו.

"אדם צריך לדעת יסוד גדול - אי אפשר להיות צדיק אם לא עובדים יום-יום. רבי עקיבא אמר לתלמידים כל חיי חיכיתי לרגע שאמסור את נפשי. מי שלא עובד על עצמו לא יכול לעמוד בניסיונות שהקב"ה מעמיד אותו בהם".

הרב המשיך והוסיף, "הקב"ה נותן כוחות שלא על פי הטבע, למרות שלא מגיע. הקב"ה נותן כוחות בהלוואה ולאחר מכן צריך לפרוע את ההלוואה. בימי ספירת העומר אנחנו מחזירים את ההלוואה עד לחג השבועות. בזמן הזה אדם יכול להשיג השגות גדולות. אדם צריך לחיות במה שהוא, להיות מה שהוא, לדאוג ממה שיש לו לדאוג, לא ממה שאין לו מה לדאוג. צריך ללמוד לחיות בסבלנות. אין דור שאין בו רשעים שכל היום עושים רע ומצערים את העולם כולו, אבל מי שיש לו מידת הסבלנות יש לו כוח שאין כדוגמתו.

"האור של שובה ישראל לא ייכבה לעולם"

"במצרים סבלו בני ישראל במשך 210 שנים, אבל בזכות הסבלנות הם יצאו ממצרים, קיבלו את התורה ונכנסו לארץ ישראל. בית הלל ובית שמאי חלקו כל החיים וההלכה תמיד כבית הלל, מכיוון שהם כיבדו את בית שמאי והיו סבלניים ושותקים. מי שיודע לסבול ולשתוק הלכה כמותו ובסופו של דבר הוא מצליח. מי שסבלני ושותק מתקן בשמיים הרבה דברים קשים והוא מקבל כוח גדול מהשמיים. הימים האלו ימים גדולים וכל אחד שמתחזק ומתקרב לקב"ה המעלה שלו גדולה ביותר.

"אנחנו אומרים לכולם, עברנו בחיים שלנו הרבה דברים של צער, כאב והרבה דברים של שמחה. האור של התורה של שובה ישראל לא ייכבה לעולם. מי שחשב שהאור של שובה ישראל ייכבה, טעה טעות גדולה. כל מי שקשור לישיבה יש לו בלב גחלת של אש. האש הזו פעם קטנה ופעם גדולה, אבל היא תמיד דולקת.

"עברנו חמישה ניתוחים, כל הגוף חתכים"

"אנחנו מוסרים את נפשנו לשם שמיים עבוד כל אחד. כולם יכולים להגיד הרבה דברים אבל השלהבת של שובה ישראל לא יכולה להיגמר לעולם. מסרנו נפש 21 שנים להדליק את האש הזו. עברנו את כל הייסורים שבעולם. בשנה האחרונה עברנו חמש ניתוחים, כל הגוף חתכים, אבל יש לנו אהבה לקב"ה.

הרב אמר בהתרגשות גדולה: "לפני שנכנסנו לניתוח כתבנו צוואה שאחרי ה-120 שלנו להוציא את כל מה שכתבו נגדנו ויעטפו אותנו בזה שלא יהיה חיבוט הקבר. אף דבר בעולם לא יכול להזיז אותנו מהכוח והאמונה".

"לא חטאנו באף עבירה מהתורה הקדושה"

"עכשיו כולם, כל שובה ישראל, כל מי שבלב שלו יש את אותה להבת אש בוערת, שייתן מסירות נפש עבור הישיבה. 21 שנים עשו לנו עין הרע, עכשיו העין הרע הלך ועכשיו נצא לחיים טובים. התפילה שלנו והלימוד שלנו, כל מילה מזוככת בייסורים שלא היה לאף אחד. אנחנו מבקשים מכולם, תתפללו עלינו, יש לנו עוד מלחמות גדולות על הבריאות שלנו, כל השאר כבר לא מעניין. שכולם יתחזקו באמונה, בביטחון ושמחה. מה שרוצים להגיד שיגידו עלינו, אבל את המסירות נפש אי אפשר לקחת ממנו. אנחנו יכולים לומר שלא חטאנו באף עבירה מהתורה הקדושה".

בימים אלו נלחם האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו במחלת הסרטן שהתפשטה בגופו. בחודשיים האחרונים הרב עבר שלושה ניתוחים לטיפול במחלה. הרב פינטו נאלץ להגיע ישראל, למרות מצבו הרפואי כאמור, וזאת בשל קביעת בית המשפט, שסירב לבקשת פרקליטיו לדחות את הדיון, וקיבל את עמדת הפרקליטות, שמומחה מטעמה טען כי אין כל בעיה שהרב יגיע לישראל.

כזכור, הפרקליטות חתמה עם הרב פינטו על הסדר טיעון במסגרתו יודה במתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה וזאת בעקבות מידע שהעבירו אנשיו של הרב נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב על טובות הנאה שקיבל. בעקבות ההסדר הרב פינטו העיד נגד ארביב וכתב האישום נגדו בפרשת השוחד תוקן והוסרו ממנו סעיפים רבים. לפי ההסדר, הפרקליטות תבקש להטיל על הרב שנת מאסר אחת בפועל ואילו צוות הגנה של הרב יפעל למתן עונש שלא יכלול מאסר בפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר