התייחסות ראשונה

ריבלין תוקף את ההסכם: "לימוד תורה אינו תירוץ"

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס להסכמים בין יהדות התורה והליכוד: "אני שומע שלימודי הליבה בהסכמים שגובשו - זו טעות. זה לא אמור להיות תנאי למו"מ. החרדים צריכים להבין מה זה מתמטיקה ומקצועות ליבה". על הגיוס: "הנימוק שהם חרדים הוא תירוץ, הם והערבים יכולים לעשות שירות אזרחי" (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ריבלין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הערב (רביעי) להסכמים בין יהדות התורה והליכוד ול"תירוץ החרדי" בסוגיית השוויון בנטל, כאשר הוא מפנה את החרדים לשירות האזרחי. את הדברים אמר ריבלין בפורום הפיס לחינוך וכלכלה.

"העובדה שאני שומע כעת שלימודי הליבה הם אחד מההסכמים שיתגבשו היא טעות, קודם כל מצד החרדים. לצערי הרב האינטרס הראשוני של כל מערכת צריך להיות כן ללימודי ליבה, זה לא אמור להיות תנאי למ"מ. זהו צורך של החרדים להבין מה זה מתמטיקה ושאר מקצועות הליבה" אמר.

"נושא לימוד התורה הוא לא תירוץ כדי לבטל את החברה החרדית משאר החברות, כשמכריחים אדם שלא יכול ללמוד תורה עושים לו עוול גדול. מחובתנו לנהל דיאלוג עם ההנהגה החרדית. בחוק השוויון הנימוק שהם חרדים הוא תירוץ, הם והערבים בהחלט יכולים לעשות שירות אזרחי".

ריבלין, הערב (צילום: יח"צ)

ריבלין הוסיף ואמר: "בישראל אנו חיים בקבוצות, לכל אחד ממנה יש את מערכת הלימוד שלה. אי אפשר לכפות מערכת חינוך על מי שלא רוצה אותה. אין כבר מיעוט בישראל, מערכת החינוך בירושלים של החרדים והערבים הופכת לרוב. אנו צריכים לתת את דעתנו על כך שמגזרים מסוימים רוצים להיכנס אלינו למערכת החינוך המרכזית אבל לא יודעים עברית. אלו דברים שהייתי נותן עליהם את הדעת כשר חינוך".

"לצערי הרב כל קהילה ועדה בישראל מתבצרת בעמדתה ובנה חומות כלפי חוץ. גם הסכסוך היהודי-ערבי יוצר מציאות מבודדת של אנשים שמפחדים להתערבב. החרדים והערבים שלומדים לצערי לא מתקבלים לעבודה פעמים רבות, עקב דעות קדמות למיניהם, מתקשים אפילו בסטאז של עריכת דין. בישראל רוב הכלכלה מתקיימת בעברית, אדם שלא לומד עברית מתקשה להכנס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר