פרשת ה"סינמה סיטי"

בג"צ דחה העתירה שטענה לביזיון בית המשפט במו"מ

בית המשפט העליון דחה את עתירת נציגי החילונים שטענו כי עיריית ירושלים גוררת את המשא ומתן עם ה"סינמה סיטי" בנוגע לפתיחתו בשבת. העותרים ביקשו מבית המשפט לקבוע כי מדובר בביזיון בית המשפט. עם זאת, בית המשפט קבע כי על עיריית ירושלים לסיים את המשא ומתן "במהירות המתחייבת" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בית המשפט העליון דחה את עתירת הנציגים החילונים מתנועת "התעוררות" - יואב אבנון ייבין ואור רפפורט, כנגד עיריית ירושלים, זאת בנוגע לסוגיית פתיחת מתחם ה"סינמה סיטי" בשבתות. העותרים ביקשו מהשופטים - נשיאת בית המשפט מרים נאור, אסתר חיות ואורי שהם - לקבוע כי עיריית ירושלים 'גוררת' את המשא ומתן עם נציגי ה"סינמה סיטי" ובכך היא מבזה את בית המשפט.

כאמור, שופטי העליון דחו את העתירה וקבעו כי העירייה אינה מעכבת את המשא ומתן, אלא להיפך, חלה התפתחות משמעותית במשא ומתן. מדובר בעתירה שניה של נציגי תנועת "התעוררות" בבקשה לקבוע כי העירייה מבזה את בית המשפט. שתי העתירות נדחו.

בית המשפט ציין כי בהחלטה הראשונה לא הוכתבו לוחות זמנים למשא ומתן ועל כן אין עילה לקבוע כי העירייה "גוררת" את המשא ומתן. בנוסף, בפני בית המשפט הוצגו מסמכים ועדויות על כך שהמשא ומתן מתקיים ואף חלה התפתחות משמעותית במשא ומתן בין הצדדים.

העותרים טענו כי העירייה "גוררת" את המו"מ. ראש העיר ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"בעיקרם של דברים, אין בפי המבקשים טענות חדשות בבקשה זו" נכתב בהחלטת בית המשפט. "לאור עדכוני העירייה ומשרד האוצר בדבר התקדמות המשא ומתן, אין מקום לקבל גם בקשה זו". השופטים אף ציינו כי הליך של ביזוי בית המשפט הינו "הליך אכיפה קיצוני" ויש להפעילו רק במקרים קיצוניים.

עם זאת, בית המשפט דחק בעירייה ובמשרד האוצר לסיים את המשא ומתן כמה שיותר מהר. "יחד עם זאת, העובדה שלא נקבע מועד לסיומו של המשא ומתן אין משמעה כי ניתן למשוך אותו לעולמי עד" כתבו השופטים בהחלטתם. "הסכמה או חיוב לעשות דבר, בלי קביעת זמן לעשייתו, משמעם שיש חובה לעשותו במהירות הראויה. אנו מודעים לכך שמדובר במשא ומתן מורכב, בין מספר גורמים, בו קיים צורך לדון מחדש בתנאיו הכלכליים של ההסכם.

לסיום כתבו השופטים כי "ניתן לצפות כיום, 14 חודשים לאחר מתן פסק הדין, כי המשיבים ישקדו לסיים את המשא ומתן ביניהם במהירות המתחייבת".

חילונים מפגינים בדרישה לפתוח את הסינמה סיטי בשבת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עופר ברקוביץ' מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "אני לא עותר בעתירות הנוכחיות אלא בעתירה המקורית שהוגשה לפני כשנתיים שמבקשת למנוע כפייה על יזם פרטי על מוסד תרבות שמפעיל בשבת. לדעתי זה לא חוקי. על פי חוק העזר העירוני לפתוח קולנוע בשבת ואין שום סיבה למנוע זאת".

"לדעתי צריך להביא הסכם חדש לידי הכרעת מועצת העיר כפי שהוחלט על ידי בית המשפט שבעצם ימנע את הכפייה ויהיה אפשר לפתוח בשבת. אם מועצת העיר תדחה זאת, נראה מה עושים אבל קודם כל צריך לסיים את המו"מ על גיבוש הסכם חדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר