גזר הדין

שנת מאסר וקנס של מיליון שקל לאדמו"ר הרב פינטו

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב עודד מודריק הקריא הבוקר את גזר דינו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. השופט ציין כי הטענות על מצבו הרפואי והעדויות לטובתו הן כבדות משקל, אך למרות זאת גזר עליו שנת מאסר בפועל וקנס של מיליון שקל. לבקשת עורכי דינו ניתנו עשרה ימים לערעור (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו הבוקר בבית המשפט (צילום: ירון ברנר - YNET; וידאו: ירון שרון - YNET)

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב עודד מודריק הקריא הבוקר (שלישי), את גזר דינו של מנהיג קהילת 'שובו ישראל' האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. בית המשפט גזר על הרב שנת מאסר בפועל וקנס של מיליון שקלים וכן שנתיים מאסר על תנאי.

בין היתר, במרכז הדיונים בבית המשפט, עמד מצבו הבריאות של הרב הסובל ממחלה קשה ועבר מספר ניתוחים בית חולים בארה"ב.

השופט הדגיש לאורך גזר הדין, כי הנימוקים האישים שעלו, על מצבו של הרב כמו גם על גדלותו, הינם כבדי משקל, ולכן העונש הוא כפי שנקבע בהסדר טיעון, נמוך מרף הענישה הקבוע בחוק. הוא ציין גם לעדויות הרבות שהגיעו לבית המשפט לטובתו של הרב.

עורכי דינו של הרב ביקשו לעכב את ביצוע גזר הדין, בכדי שיוכלו לערער עליו לבית המשפט העליון. השופט נעתר לבקשה ונתן עשרה ימים לערעור.

מקהילת שובה ישראל נמסר: "גזר דינו של מנהיגינו, הרב יאשיהו פינטו, קשה וכואב ואינו משקף כלל את הטיעונים, העובדות והמעשים לזכות שאמורים לשמש להקלה בעונש שהושמעו והוצגו בפני בית המשפט. הרב פינטו ומשפחתו ביקשו מפרקליטיו להגיש ערעור על ההחלטה בתוך פרק הזמן שנקבע".

חסידי הרב בבית המשפט (צילום: ירון ברנר - YNET)

כזכור, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו אישר בפני השופטים את הסדר הטיעון שחתם עם הפרקליטות מתוך מטרה להגן על רעייתו הרבנית ולהוציאה מכל הפרשה והודה במתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה.

בחודש שעבר, במהלך שיעור שמסר הרב פינטו הוא התייחס למשפט שהתנהל נגדו ואמר: "אנחנו מוסרים את נפשנו לשם שמיים עבוד כל אחד. כולם יכולים להגיד הרבה דברים אבל השלהבת של שובה ישראל לא יכולה להיגמר לעולם. מסרנו נפש 21 שנים להדליק את האש הזו. עברנו את כל הייסורים שבעולם. בשנה האחרונה עברנו חמש ניתוחים, כל הגוף חתכים, אבל יש לנו אהבה לקב"ה".

הרב הוסיף ואמר: "לפני שנכנסנו לניתוח כתבנו צוואה שאחרי ה-120 שלנו להוציא את כל מה שכתבו נגדנו ויעטפו אותנו בזה שלא יהיה חיבוט הקבר. אף דבר בעולם לא יכול להזיז אותנו מהכוח והאמונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר