כך הפך אריה דרעי את דוד אזולאי לשר בלי תיק / פרשנות

אם יש לשכה מפוארת, מאבטח וישיבה בשולחן הממשלה, מדוע כל המועמדים סירבו לתפקיד שר הדתות? כנראה הבינו שהשר האמיתי יהיה דרעי, שמוכיח זאת בשורת מינויים של מקורביו בשליטה. רוצים לקדם משהו במשרד? חבל שתבזבזו את זמנכם אצל אזולאי, פנו ישירות לדרעי (פרשנות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ודוד אזולאי, היום (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

ערב הרכבת הממשלה, ניסה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לאתר חבר כנסת שיסכים "להתנדב" לכהן כשר הדתות. כשלא מצא כזה, עבר דרעי לחפש מועמד גם מחוץ לרשימת ש"ס, אך גם שם לא עלה בידו הדבר. לבסוף קבע דרעי כי ח"כ דוד אזולאי ישמש כשר הדתות.

כלפי חוץ היה תמוה מאוד מדוע אף מועמד לא הסכים לקבל לידו את התפקיד המלווה באין ספור הטבות, מלשכה מפוארת דרך מאבטח ועד לישיבה סביב שולחן הממשלה מידי שבוע. באמצע השבוע שעבר, עוד היה נראה שדרעי יכהן כשר הדתות לצד משרד הכלכלה, הנגב והגליל. אך לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה לפיה יתקשה להגן על דרעי בבית המשפט העליון והביקורת הציבורית על מינויו בשלושה משרדים, החליט דרעי להעביר את תואר שר הדתות לידיו של דוד אזולאי. את התואר - לא את השליטה בפועל.

כעת מתבררת הסיבה לסירוב רוב המועמדים לשמש בתפקיד. דרעי מינה את מקורביו לתפקידים הבכירים ביותר במשרד. החל בראש הלשכה אבי אמסלם, אחד האנשים הקרובים ליו"ר ש"ס עוד בכהונה הקודמת לפני כניסתו לכלא, דרך ארז מלול שמונה ליועץ לענייני חקיקה, דוד עמר ליועץ לענייני רבנות ומינוי רבנים ועד ראש המטה מיכאל מלכיאלי (חבר מועצת עיריית ירושלים הממוקם במקום ה-11 ברשימת ש"ס לכנסת ונחשב לכוכב עולה בש"ס). בקרוב, צפוי דרעי להודיע על מינוי הדובר החדש של המשרד לצד מנכ"ל שגם הוא אחד ממקורביו.

אפילו את הדובר, שדרכו היה אמור אזולאי להוציא הודעות לתקשורת - לא הוא מינה. מי שמונה לתפקיד הוא מאיר פנחס, מקורבו של נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שלום כהן. כמובן שגם במקרה זה ההחלטה נפלה בלשכת שר הכלכלה. למי שמתעניין, בקדנציה של יעקב מרגי במשרד הדתות, שימש ניסים אלקסלסי ברוב התפקידים המדוברים גם יחד.

כאמור, דרעי מינה את כל מקורביו לתפקידים הבכירים במשרד, ולמעשה הפך לשר הדתות בפועל. הוא האיש השולט במשרד, הוא האיש שעל פיו יישק דבר וימונה רב בישראל. המלצות לרבנים המבקשים להתמנות לרב: תפנו ישר לדרעי. חבל שתבזבזו זמן בלשכת אזולאי.

אף חבר כנסת בכיר לא היה מסכים, ובצדק, להתמנות לשר הדתות כשהוא יודע שהוא בפועל מנוהל על ידי צוות שלם שהובא מבחוץ, בזמן שהצוות האישי שלו נשאר בכנסת - במקרה הטוב.

לסיום, בהערת אגב, מי שהשתתף בטקס כניסתו של אזולאי למשרד הדתות הבחין בסדר הישיבה המוזר בשולחן הכבוד. כסאו של דרעי הוצב לצד סגן השר היוצא אלי בן דהן, ולאזולאי, השר החדש, הוצב כסא בקצה השולחן. רק ברגע האחרון, לפני כניסת דרעי ואזולאי, הסדר הוחלף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר