משמר הכנסת • מדור שבועי חדש

האמת האיומה: הנציגים החרדים לא באמת דאגו למגזר

אשתך, אחותך או אמך שהתקבלה לעבודה בזכות קשרים, תמשיך להיות מועסקת בתת תנאים ובשכר ירוד, כי חלק מאלה ששלחת לייצג אותך דאגו להמשך הפגיעה בה. חשבת שיהיה לך נציג במשרד החינוך? אם אתה שקוף, אתה תמשיך להיות כזה. משמר הכנסת - מדור שבועי חדש ב'כיכר השבת' (אקטואליה)

משמר הכנסת | כיכר השבת |
דאגו לציבור? דאגו לעצמם. ח"כים חרדים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

לפני חודשיים וחצי צעדת לקלפי כדי להבטיח שקולך יישמע בקואליציה הבאה. האמנת שידאגו לך. נכון. גם לעולם התורה, גם לעולם היראה, גם לעולם הרוחני, אבל הכל באמצעים גשמיים.

גם אתה וגם הם יודעים שרוחניות אין, לא היתה, ולא תהיה בשליחות זו, אבל לפחות אתה האמנת שהפעם, אחרי שנתיים שהצוררים בנכליהם עשו הכל כדי לנשל אותך מזכויותיך, הפעם השליחים ידאגו גם לך. לכלל אבל גם לפרט.

חודשיים לאחר מכן, אתה מגלה שמכל ההסכמים הקואליציוניים, אתה תמשיך לשלם שכר לימוד כמו קודם. ומי שיהנה מתוספות התקציב הם מנהלי המוסדות.

אשתך, אחותך או אמך שהתקבלה לעבודה בזכות קשרים עם כפתור הזהב או ה"עשיר", תמשיך להיות מועסקת בתת תנאים, בשכר ירוד וללא תנאים המקובלים בין עובד למעביד, כי חלק מאלה ששלחת לייצג אותך, דאגו להמשך הפגיעה בה.

אשתך תמשיך לסבול מתנאי העסקה גרועים, בחסות הח"כים החרדים. אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לנאמר (צילום: Lucie March/Flash90)

ימשיכו לפטר אותה בכל סוף שנת לימודים. לא יתנו לה אגורה אחת יותר משכר המינימום ובוודאי שלא שום תוספת המגיעה לה גם על פי חוק, כי התשובה הנצחית היתה ותהיה. עוד מאתיים נשים ממתינות בתור.

ימשיכו לא להפריש לה כספי פיצויים ופנסיה, ימשיכו לא לשלם לה שעות נוספות או תעריפים מיוחדים, כי מישהו דאג שהם לא ייפגעו מכך.

חשבת שיהיה לך נציג במשרד החינוך? אם אתה שקוף – אתה תמשיך להיות כזה. היה מי שנעמד לאורכו ולרוחבו כדי למנוע סגן נוסף באותו משרד אליו הוא מגיע כסגן – תפקיד השייך לסבתא שלו מימי קטוביץ. הוא ידאג שגם אם לא יעמדו במכסות (לא של הצבא), התקציב לא ייחסם, כי כך נכתב ונחתם.

הנה לשון סעיף 56 להסכם בו הם הצליחו להסתיר טפח ועוד טפחיים.

"תוך 3 חודשים מיום הקמת הממשלה יבחן נוהל מחייב ולפיו לא תבוצע חסימה לתמיכה ואו לתקצוב מוסד חינוך מבלי שיתקיים שימוע אשר במהלכו תינתן האפשרות לבדוק האם ניתן לגבות החזרים מהמוסד החייב (מעניין על מה המוסד חייב) תוך כדי המשך מתן התמיכה בהפחתה הדרגתית עד לקבלת מלא ההחזר מטעם המוסד... לא תבוצע חסימה אלא באישור מנכ"ל... ככל שהוחלט על החסימה, לא יהיה גובהה יותר מגובה החוב".

חלק ממנהלי המוסדות ימשיכו לחייך כל הדרך לחו"ל כשהג'יפ בחניה בתשלום, כי אין להם ממה לחשוש. יתפסו אותם שהם לא הפרישו פנסיה או פיצויים? מקסימום יפחיתו להם מהחוב.

כותרות ענק סיפרו על עדכון קיצבאות הילדים?. כמה לחם וחלב תוכל לקנות בתוספת?. האם תיפול מהכסא כשתגלה עוד כמה חודשים שהתקציב לא כולל את התוספת?

בא רגע נתאר לעצמנו את לפיד שולל קיצבאות מהורים שאינם מחסנים את ילדיהם כי כך אומר להם הרב שלהם, עכשיו זה מעוגן בהסכם הקואליציוני.

אם לפיד היה שולל קצבאות מהורים שלא מחסנים את ילדיהם, מה היה קורה? (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

חשבת שיעזרו לך? תמשיך לחשוב. יש תפקידים בודדים בכנסת באמצעותם אפשר לסייע לך כאדם פרטי. אחד התפקידים – הוועדה לפניות ציבור. המפלגה האשכנזית העדיפה את וועדת המדע על פני ועדה זו היכולה לסייע לספרדי כאשכנזי.

הם מנהלים עכשיו מלחמה ביניהם כי אחד מאגודת ישראל רוצה (לפחות כך הוא אומר) לעזור לך באמצעות הוועדה, אבל הליטאים מדגל רוצים דווקא את החברות בוועדה למינוי דיינים. שם יוכלו לדאוג לעוד כמה משרות דיין לאחר שיגיעו להסדרים קודם בין החסידים לליטאים, עבור דרך אשכנזים וספרדים וכלה בכינוס הוועדה ע"י הבית היהודי שלא יעשה זאת כל עוד לא תובטח נוכחות כיפות סרוגות ברשימה המעודכנת. נסו לברר כמה דיינים אם בכלל מונו בשנים האחרונות.

כאדם פשוט (שאינו מודע לעובדה שהרבנים אישרו רק בדיעבד את ההסכמים והג'ובים) אתה מרגיש שהם פשוט דאגו לעצמם לתפקידים, שהקשר ביניהם לתועלת עבורך היא משהו כמו הקשר בין יצחק אלרוב (יוזם מחאת הקוטג') לתפקידו כיועץ לשר הכלכלה בנושא יוקר המחיה.

ש"ס דאגה לכיבוד עבור כל אחד משבע נציגיה. שני שרים שני סגנים, יו"ר ועדה, סגן יו"ר כנסת, והאחרון יהיה יו"ר סיעה.

לפחות למראית עיין מדובר בתפקידים בהם אפשר יהיה ליישם את ההבטחות לבוחר להפוך את השקוף ללבן. משרד הכללה ידאג להפחתת יוקר המחיה. משרד הדתות ידאג לכמה מאות מינויים (כי דת זה הדבר האחרון שיש שם), כך גם סגן אצל כחלון יזכה לכמה פירורים שיש בהם כדי שביעה, ועוד סגן ברווחה שימצא עצמו במאבק מתמיד עם חיים כץ. (מזכיר את נהרי עם שולמית אלוני).

אבל אתה שהצבעת ג', מנסה להבין האם אי אפשר היה להשיג יותר?.

ביהדות התורה המלאכה היתה כפולה. ראשונה – קלה יחסית, חלוקת השלל בין הגנבים הפוליטיים. אחד לי ואחד לך. החלק השני קשה יותר – שלאחרים לא יהיה שום תפקיד.

דווקא בגלל שכהונת ליצמן במשרד הבריאות היתה מוצלחת, מצופה היה מאדם כה מוצלח לדרוש ולקבל משרד הנוגע לציבור שלנו, כמו משרד רווחה עם ביטוח לאומי. כמו משרד התחבורה עבור הצרכן הגדול ביותר של תחבורה ציבורית. אפילו של המשרד לקליטת עליה כדי ללמוד משהו על תלמידי חו"ל ועל העולים מצרפת עכשיו ומאירופה כולה בעתיד הנראה לעין.

אבל השאלה הגדולה יותר היא, מה הקשר בין ועדת מדע או סגנות אצל בנט לתועלת עבורך הצועד לקלפי?.

ראשי יהדות התורה. מה התועלת לציבור מהוועדה ל(אי) מינוי דיינים? (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

שינסו להסביר לך הצועד לקלפי, מה תועלת תצמח לך או למשפחתך הקרובה והרחוקה, חברות אחד האשכנזים בוועדה למינוי דיינים (בנוסף לנציג המפלגה הספרדית שם). במקום לקבל עוד ועדה בכנסת באמצעותה אפשר לעזור לך הבוחר.

וכי כמה דיינים מונו בחמש השנים שחלפו, ובהן היה נציג אשכנזי בוועדה למינוי דיינים, הרי הוועדה לא כונסה כלל כי לא הגיעו להסכמות מראש על מכסות לספרדים לחסידים לליטאים ולחובשי הכיפות.

הסיבה שלא תקרא דברים מעין אלה בשום מקום אחר נובעת מהעובדה הפשוטה, שחלק מהעיתונאים האמורים לספר לך על עוולות אלה העלולים לגרום להתקוממות נגד ה"נבחרים", מנצלים את המקלדת ואת הבמה לקידום עצמי.

פרטים? התקשר לחלק מעוזרי ויועצי השרים, עיתונאים עד לפני חצי שעה.

הדברים הינם על דעת הכותב ואינם מייצגים בצורה זו אחרת את כלל מערכת "כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר