פרסום ראשון

אדמו"רים, חבר 'המועצת' וליצמן בפגישה עם ריבלין

פגישה חשאית נערכה במעונו של הנשיא ראובן ריבלין • בפגישה השתתפו האדמו"ר מויז'ניץ, האדמו"ר מרחמסטריווקא וראש ישיבת פוניבז' וחבר 'המועצת' הגאון רבי ברוך דב פוברסקי • גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן השתתף • עיקר הפגישה: פדיון שבויים של אסיר חסידי הכלוא בארה"ב • תיעוד בלעדי (חרדים, בארץ)

ישראל כהן; צילום: שלומי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' בסיון תשע"ה | 25.05.15
הפגישה עם הנשיא (צילום בלעדי: שלומי כהן)

פרסום ראשון: פגישה נדירה התקיימה בשעות הצהריים (שני) במעונו הרשמי של נשיא המדינה ראובן ריבלין בירושלים.

בזה אחר זה הגיעו לפגישה עם הנשיא כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ, כ"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא וראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי.

בפגישה השתתפו גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, יועצו החרדי של הנשיא, יצחק רביץ, העסקן אברהם חיים חשין והנגיד שלמה ורדיגר יו"ר נשיאות אגודת ישראל באמריקה, שהשתתף בפגישה למרות שאצלו מדובר ביום-טוב שני.

בנוסף השתתפו בפגישה גם הרב בן ציון גוטפרב, רב המקורב לחוגי 'העדה החרדית', צעד נדיר לכשעצמו שהוא משתתף בפגישה עם נשיא המדינה.

האדמו"ר מויזניץ הגיע כשהוא מלווה במשמשו ונאמן ביתו הרב בן ציון שטנגר, גבאו יוסי שרף והנגיד מתתיהו גרוזינגר, המשמש לעתים כנהגו של האדמו"ר למשימות מיוחדות.

יצוין כי הפגישה נרקמה תחת חשאיות גמורה כאשר הוטל איפול מלא על היוזמה שהתנהלה בימים האחרונים בין בית הנשיא ובתי גדולי ישראל עד ליציאתה אל הפועל.

ל"כיכר השבת" נודע כי גדולי ישראל הטריחו עצמם ובאו אל הנשיא עבוד מצוות "פדיון שבויים", בכדי לבקש את סיועו עבור אסיר חסידי, ר' מרדכי יצחק סאמט, הכלוא מזה שנים רבות בארה"ב על עבירות הונאה.

האדמו"ר מויז'ניץ הנוהג ללכת עם שטריימל ובגדי שבת וחג גם באסרו חג שינה ממנהגו בעקבות הפגישה עם הנשיא.

צפו: רכבו של האדמו"ר מויז'ניץ עוזב את משכן הנשיא (צילום: שלומי כהן)

במהלך הפגישה אמר נשיא המדינה ריבלין לגדולי ישראל כי אם היה יודע שהם יטרחו ויבואו אל מעונו היה קובע את הפגישה בבני ברק כדי שלא להטריחם.

בפגישה, העלו גדולי ישראל גם את המצב בעולם התורה וביקשו מהנשיא שיעזור להשפיע, שיכירו בצורכי הציבור החרדי כאזרחיים שווי זכויות ולא שכל דרישה לגיטימית מתקבלת חלילה כסחטנות.

הנשיא ריבלין חבש כיפה לראשו לכל אורך המפגש וציין את ייחוסו לתלמידי הגר"א מווילנא זי"ע.

כידוע גדולי ישראל במשך כל השנים היו מטריחים עצמם לבקש מרוזנים ומלכים ועושים ככל יכולתם עבור מצוות פדיון שבויים.

כזכור, עם בחירתו לנשיא המדינה, הבטיח ריבלין שיאחד את חלקי העם בישראל ואף הודה בנאום ההשבעה לח"כ יעקב ליצמן שהיה חה"כ החרדי הראשון שהביע בו תמיכה במרוץ לנשיאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר