"פגישה בממדים היסטוריים"

רביץ: "לנשיא אין כלים כדי לפעול למען האסיר החרדי"

בשיחה עם "כיכר השבת" התייחס יצחק רביץ, בעלה של ראש לשכת נשיא המדינה לפגישת האדמו"רים והנשיא שנחשפה ב"כיכר השבת" ונועדה לפעול לשחרורו של האברך מרדכי יצחק סאמט הכלוא בארה"ב: "לנשיא אין כלים לפעול למען אותו אסיר". לדבריו: "זו הייתה פגישה בממדים היסטוריים" (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פגישת הרבנים והנשיא (צילום: כיכר השבת)

שעות לאחר פגישתם הנדירה של האדמו"רים עם נשיא המדינה ראובן ריבלין שעסקה בבקשה לסייע לשחרורו של האברך מרדכי יצחק סאמט הכלוא בארצות הברית, מבהיר יצחק רביץ, בעלה של ראש לשכת הנשיא יצחק רביץ כי לנשיא "אין כל כך הרבה מה לעשות בנדון". הפגישה הנדירה נחשפה לראשונה הצהריים (שני) ב"כיכר השבת".

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר רביץ כי "זו הייתה פגישה בממדים היסטוריים. גדולי ישראל נפגשו לראשונה עם נשיא המדינה. אני באמת מתקשה לזכור שהתרחשה כזאת פגישה שגדולי ישראל באו ונפגשו עם הנשיא על נושאים העומדים על הפרק".

האדמו"רים נכנסים לפגישה (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

"הפגישה הייתה מעניינת ומרגשת. הם הציגו את הבעיות העומדות על הפרק", אמר רביץ והוסיף כי "גדולי ישראל דיברו מדם ליבם על הציבור החרדי והנשיא היה קשוב לשמוע מה קורה וזה היה בהחלט מפגש מאוד מאוד מעניין".

על מאחורי הקלעים של הפגישה הוא אומר כי "לא מעט זמן עמד על הפרק פגישת הנשיא עם רבנים וכעת הרבנים רצו להיפגש עם הנשיא בנושא מסוים, ובגלל זה נוצר החיבור לקיים את המפגש".

בהתייחסו לנושא לשמו התקיימה הפגישה אמר: "הנושא של האסיר עלה במהלך הפגישה. הרבנים ביקשו את התערבותו אך הנשיא הסביר כי האסיר נמצא בארצות הברית ואין לו כל כך הרבה מה לעשות בנדון והוא הפנה אותם לגורמים המקצועיים שמטפלים בנושא מול השלטון האמריקאי".

"במהלך הפגישה דנו הרבנים עם הנשיא על נושאים רבים המעיקים על הציבור החרדי ולנשיא היה חשוב לשמוע את התחושות של הציבור החרדי בעקבות השינויים של הציבור ועולם הישיבות. בהחלט הנשיא התעניין במה שאמרו לו הרבנים".

האדמו"ר מויז'ניץ מגיע לפגישה (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

האם תהיה פגישה נוספת? "בתפקידו השונים כשהיה חבר כנסת ויו"ר כנסת תמיד ריבלין נפגש עם רבנים, בין היתר עם מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן והרב ש"ך. הוא מקפיד לפגוש את הרבנים הראשיים והקשר שלו עם רבני הציבור החרדי ולכן אנחנו יכולים להיות שבעי רצון".

רביץ שב והבהיר כי "לנשיא אין כלים לפעול למען אותו אסיר. הוא נשיא מדינת ישראל ולא נשיא ארצות הברית ולכן הוא הפנה אותם לגורמים המקצועיים שיעשו את מלאכתם. מעבר לכך הוא לא יכול לעשות כלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר