מועצת הרבנות דנה: האם להאריך כהונת רבה של אפרת

מועצת הרבנות הראשית קיימה אמש דיון בשאלת הערכת כהונת רבה של אפרת שלמה ריסקין שהגיע לגיל 75. ברגע האחרון הוחלא לזמנו לדיון ולאחר מכן תתקבל החלטה (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שלמה ריסקין (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)

מועצת הרבנות הראשית התכנסה אתמול (שני) לישיבה חגיגית בכדי לקבל את פניו של השר הממונה עליהם, שר הדתות הנכנס דוד אזולאי. אך מהר מאוד עברו חברי מועצת הרבנות להתעסק בשלמה ריסקין, רב הישוב אפרת שהגיע לגיל 75 ומבקש הארכה של חמש שנים.

חברי המועצת הביעו התנגדו להאריך את כהונתו, אך בפועל לא דובר בדיון על הדחה אלא האם להקים ועדה שתדון בבקשה או שמא לקרוא לו למועצת הרבנות בכדי לשמוע את גרסתו.

במרכז הטענות של חברי המועצת עמד הנושא לפיו ריסקין לא ממושמע להחלטות מועצת הרבנות. הגאון רבי אברהם יוסף והגאון רבי יהודה דרעי הובילו קו תקיף נגדו בטענה שהוא מעורב בחוק הגיור ומשום מה גם חוק הגיוס הודבק לשמו של ריסקין.

מנגד, הרה"ג אריה שטרן ביקש להזמין את ריסקין לדיון הבא של המועצת בכדי לשמוע את גרסתו. בסיום הישיבה הוחלט לזמן את ריסקין ולשמוע ממנו את ההסברים לטענות כי הוא כביכול לא ממושמע להחלטות המועצת.

כמו כן, ריסקין יצטרך להגיב לטענה מדוע הוא קיים תפילה משותפת עם נוצרים ביום העצמאות, בניגוד להלכה.

כאמור, במועצת הרבנות הוחלט לזמן את ריסקין בין היתר בכדי לשמוע ממנו התחייבות שהוא ממושמע להחלטות מועצת הרבנות הראשית לישראל ולאחר מכן תתקבל ההחלטה האם להאריך את כהונתו.

בראיון לקלמן ליבסקינד ברדיו 'גלי ישראל', התייחס ריסקין לפרשה ואמר: "אני לא רוצה להאמין שבגלל עניין הלכתי מובהק כמו גיור, שזה נושא חשוב מאוד היום במדינת ישראל, ירצו להפסיק את כהונתי ברבנות, אבל נראה.

"אני מכבד את הרבנות הראשית. אני חושב שהרבנות הראשית צריכה להיות רבנות שמקבלת גם כן דעות כל כך חשובות, פלורליזם הלכתי, כאשר זה כמובן בתוך הקונצנזוס ההלכתי. אני לא עושה שום דבר מחוץ לקונצנזוס ההלכתי, לפתוח את שערי הגיור, אבל נחיה ונראה.

"אני בעד ממסד ומוסד כמו רבנות ראשית, אני חושב שזה כן חשוב, אבל זה מוכרח להיות רבנות ראשית שמדבר לכל עם ישראל ושמבחינה הלכתית מוכנה לקבל דעות הלכתיות שלא בדיוק בדעות חרדיות".

ריסיקין הוסיף והביע תקווה כי הרבנות תרד מהעץ. "אני באמת לא מבין אותם", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר