חשיפת "כיכר השבת"

מקורבו של הנשיא ריבלין שב ונועד עם גדולי ישראל

פגישתם הנדירה של גדולי ישראל, האדמו"רים מויז'ניץ ורחמסטריווקא והגרב"ד פוברסקי, עם נשיא המדינה ראובן ריבלין עבור 'פדיון שבויים' עוררה הדים רבים • אלא שהמאמצים לא תמו בכך ואמש נועד יצחק רביץ, מקורבו של הנשיא, עם הגר"ד סולוביציק, הגרב"ד פוברסקי והרבי מויז'ניץ לעדכנם בהתפתחויות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילםו: באדיבות המצלם)

חשיפת "כיכר השבת": פגישתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל בשבוע שעבר אצל נשיא המדינה ראובן (רובי) רבלין, שנחשפה ב"כיכר השבת" עוררה הדים רבים, זאת לאחר ששלושה מגדולי הדור הטריחו עצמם באורח נדיר והגיעו למשכן הנשיא על מנת לסייע במצוות פדיון שבויים.

עם סיום הפגישה, הביעו האדמו"רים וראשי הישיבות את תקוותם כי המאמצים יישאו פרי ובסופו של דבר בסיעתא דשמיא תגיעה הישועה לאסיר ובני משפחתו.

כהמשך לאותו מפגש שנעשה בגיבויים המלא ובידיעתם של גדולי הדור שאף ביקשו שיתקיים דווקא בבית הנשיא, הגיע אמש (ראשון) מ"מ ראש עיריית ביתר עילית יצחק רביץ ומי שנחשב למקורבו של הנשיא ריבלין ובעלה של ראש לשכתו רבקה רביץ, אל בתיהם של גדולי הדור על מנת לעדכן אותם בהמשך המגעים ובהתפתחויות בפרשה.

תחילה הגיע רביץ אל ביתו של הגאון רבי דוד סולוביציק, ראש ישיבת בריסק, ונועד עמו במשך שעה ארוכה. ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"ד סולוביציק הביע תמיכה מלאה במאמצים לשחרור האסיר והבהיר כי מדובר במצווה שאין חשובה ממנה.

רביץ במעונו של הגר"ד סולוביציק (צילום: באדיבות המצלם)

יצוין כי למרות שהגר"ד סולוביציק נמנה על חוגי הקנאים הרי שהוא תמך במאמצים לשחרור האסיר בשל העובדה שמדובר בהצלת נפשות ממש.

בהמשך הערב הגיע רביץ אל מעונו של הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז' וחבר מועת גדולי התורה, שהתעניין בפרטי פרטים בהתקדמות ובהתפתחויות בפרשה הכאובה ובמאמצי הסיוע בשחרור האסיר.

הגרב"ד סיפר לרביץ כי הפגישה הזכירה לו את אותם מעמדים בהם התגייסו גדולי הדור זצ"ל למען מצוות פדיון שבויים ומטרות נעלות נוספות.

"חשוב היה שכיבדו את הנשיא ובאו אליו משום שהתועלת בכך עשויה להיות מרובה", אמר ראש ישיבת פוניבז', והזכיר את בואו של הגאון רבי איסר זלמן מלצר זצ"ל אל ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון בכדי לבקש ממנו להתערב בסוגיה כאובה.

רביץ אצל הגרב"ד פוברסקי (צילום: באדיבות המצלם)

"תמיד גדולי הדור הכניעו עצמם והמעיטו מכבודם למען המצווה החשובה", אמר הגרב"ד.

בהמשך הערב הגיע רביץ גם לפגישה מיוחדת עם כ"' האדמו"ר מויז'ניץ שנסע אמש לארה"ב לרגל שמחת נישואי נכדתו.

במהלך הפגישה שהתקיימה בטרקלין מצדה עידכן רביץ את הרבי על מהלכי המגעים הדיפלומטים והאדמו"ר בירך שתהיה סיעתא דשמיא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר