צפו בוידאו

קבלת הפנים בחצר בעלזא: "שלום קר" או תהליך פיוס?

התרגשות רבה שוררת בעולם החסידות לאחר השתתפות האדמו"ר ממחנובקא בנישואי נכד האדמו"ר מבעלזא • בקרב גורמים במחנובקא שוררת מעט אכזבה מקבלת הפנים כאשר הם אומרים כי ציפו ל"יחס חם" יותר • מנגד שוררת תמימות דעים בקרב הבכירים כי זהו חלק מתהליך הפיוס הטבעי שיצא לדרכו (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה: שלומי כהן)

רגעי האחווה ששררו הלילה (רביעי) בשמחת נישואי נכד כ"ק האדמו"ר מבעלזא גורמים להתרגשות רבה בעולם החסידות כשרבים מביעים את שמחתם על המפגש המרגש של האדמו"רים בני הדודים כאשר היריבות בין החצרות שררה במשך שנים רבות.

בסרטון נראה האדמו"ר מבעלזא כשהוא מקבל בכבוד את האדמו"ר ממחנובקה ולוחץ את ידו בחמימות אולם אינו קם לקראתו.

בנוסף בהמשך גם לא התקיים ריקוד משותף של הדוד עם החתן וכן של שני האדמו"רים מה שגרם לחלק מחסידי מחנובקא אכזבה מסויימת.

"ציפינו ליחס חם ולבבי יותר", אומרים גורמים במחנובקא. מנגד, מסביר גורם בכיר יותר הבקיא בנבכי המגעים כי אין לצפות שכבר בשלב זה של מאמצי השלום ישרור יחס יוצא מגדר הרגיל.

"צריך לזכור שהסכם רשמי עדיין לא נחתם והמגעים יחלו שוב רק בשבוע הבא ולכן יחסית לאיבה ששררה בין החצרות למעלה מעשרים שנה גם מה שהתרחש אמש הינו בגדר הישג של ממש ואירוע נדיר שאף אחד לא ציפה", הוא מסביר.

"אם היו אומרים לציבור לפני חצי שנה שהאדמו"ר ממחנובקא ישתתף בשמחת נכד הרבי מבעלזא אף אחד לא היה מאמין כך שאין להמעיט בערך העניין", מוסיף הגורם.

במקביל, מעריך גורם נוסף כי כלל לא בטוח שכעת יהיה "בוער" לשני הצדדים לחתום על הסכם. "הפערים עדיין גדולים למרות שניתן לגשר עליהם אבל צריך לזכור שבסופו של דבר גם "שלום קר" הוא משהו", הוא אומר.

לדבריו, שתי החצרות הרוויחו מהאירוע אמש. "בבעלזא סגרו מעגל וקיבלו את האדמו"ר ממחנובקא ללא כל התחייבות ובמקביל גם הרבי ממחנובקא קיבל הכרה רשמית וההערכה אישית זאת מבלי לסיים באופן רשמי עדיין את הסיכסוך".

עם זאת מעריך הגורם כי "הזמן יעשה את שלו" וצעדי ההתקרבות ההדדיים עשויים לפעול את פעולתם ולגרום שבסופו של יום ייחתם הסכם ברור ומפורש שישים קץ לכל השנים הקשות וישרור שלום אמיתי בין החצרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר