לימודי תואר שני בסמינרים

דעת הגראי"ל: "איסור לא יועיל אחרי היתר המועצת"

חשיפת מכתבו של מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל על היתר 'המועצת' ללימוד תואר שני בסמינרים עוררה הדים רבים בציבור • כעת "כיכר השבת" חושף תכתובת פנימית של מנהלי סמינרים ליטאיים החושפת את דעתו של מרן הגראי"ל שטיינמן שהשיב כי "איסור לא יועיל" אחרי היתר 'המועצת' • חשיפה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
"איסור לא יועיל". מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

סערת לימודי תואר שני במרכזי ההשתלמויות של בית יעקב: לאחר חשיפת מכתבו של מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל על היתר המועצת ללימוד תואר שני בסמינרים, "כיכר השבת" חושף תכתובת פנימית של מנהלי סמינרים ליטאיים על דעתו האמיתית של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן בעניין.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר שנודע על החלטת המועצת החסידית להתיר את לימודי התואר השני בכפוף "לקו החינוכי והעקרונות האיתנים שנקבעו על ידי גדולי ישראל עליהם הושתת החינוך ב"בית יעקב" והלימודים במרכזי ההשתלמויות", נכנסו מהלי סמינרים ליטאיים למעונו של מרן הגראי"ל שטיינמן בכדי לשאול את דעתו בעניין.

מרן ראש הישיבה השיב למנהלים כי לאחר ההיתר שנתנה המועצת של אגודת ישראל הרי ש"האיסור לא יועיל".

דבריו של ראש הישיבה הופצו בקרב מנהלי הסמינרים במייל פנימי שנשלח על-ידי מזכירות סמינר הרב וולף, אשר צילום מהדברים נחשף כעת לראשונה ב"כיכר השבת".

דעתו של מרן הרב שטיינמן כפי שנשלחה למנהלי הסינרים (צילום: המייל האדום)

גורם ליטאי מסביר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "מאחר ועדיין לא ניתן לכך אישור מפורש על-ידי מרן הרב שטיינמן, ולאחר שעיתון 'יתד נאמן' פרסם מודעה מטעם מרכז ההשתלמויות של סמינר בית יעקב בחיפה בה נכתב כי 'לאור החלטת מועצת גדולי התורה' לאשר את הלימודים, היה ניתן להבין שהכוונה למועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' שכביכול נתנה כבר אישור לכך".

"מאחר ולא כך הם פני הדברים", מוסיף הגורם, "לכן נדרשה הבוקר הבהרה שהמועצת הליטאית עדיין לא התירה ושהעיתון לא אחראי על התוכן ומשמעות הדברים במודעה".

כפי שנחשף מוקדם יותר ב"כיכר השבת", מזכיר מועצת גדולי התורה של תנועת "אגודת ישראל", הרב מרדכי שטרן, שיגר בשבוע שעבר מכתב אל מנהלי הסמינרים ומרכזי ההשתלמויות של "בית יעקב" בו הוא מודיע ומבשר באופן רשמי על השינוי המהפכני והחלטת המועצת החדשה

"בהמשך להחלטת מועצת גדולי התורה בחודש אייר תשע"ג", כותב הרב שטרן, "שצוותי ההוראה והחינוך במוסדות החינוך החרדיים יהיו אך ורק אלה שאינם לומדים לימודים אקדמאים ועושים את השתלמויותיהם רק במקומות המפוקחים על-ידי ועדת הרבנים לעניני חינוך ושבנות ישראל לא תלמדנה באונברסיטאות ומכללות, מכונים ובתי חינוך שבהם לומדים לבגרות ולתארים אקדמאיים".

"הנני להודיע בזה כי בישיבתה האחרונה החליטה מועצת גדולי התורה לאמץ במרכזי ההשתלמויות של "בית יעקב" לימודים לדרגת שכר אקויולנטית "דרגה 2" (שווה ערך לדרגת שכר של M.A) באותם הגדרים והסייגים שהיו נהוגים עד כה לגבי דרגה 1 בכפוף לפיקוח ועדת הרבנים, וזאת כדי להיטיב את משכורתן של עובדות ההוראה במוסדות החינוך החרדיים", כותב מזכיר 'המועצת'.

מכתבו של מזכיר 'המועצת' (צילום: כיכר השבת)

הרב שטרן מוסיף וכותב כי "באשר על כן יקפידו מנהלי מרכזי ההשתלמויות שתכני הלימודים רבת ההשכלה ואישיות המרצים בלימודים לדרגה 2 יתאימו לקו החינוכי והעקרונות האיתנים שנקבעו על ידי גדולי ישראל עליהם הושתת החינוך ב"בית יעקב" והלימודים במרכזי ההשתלמויות".

כאמור מדובר בהחלטה מהפכנית זאת מאחר ובמשך שנים רבות לא אישרו זאת גדולי ישראל אלא שכעת לאחר שהתברר כי הדבר יכול להעשות בדרך כשרה ומפוקחת כמו גם האפשרות שהתואר נותן להעלאה בשכר המורות יצרו את השינוי המדובר בגישת הרבנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר