לימודי תואר שני בסמינרים

הפלס נגד 'המועצת': "זו דרך שמדרדרת לגיהנום"

לאחר חשיפת "כיכר השבת" בדבר ההיתר של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל להתחיל לימודי תואר שני בסמינרים בכפןף לקו החינוכי בו לומדים את התואר הראשון, יוצא עיתון "הפלס" של "הפלג הירושלמי" במתקפה נגד המועצת • "לימודי תואר שני - דרך הגורמת להידרדרות עד לגיהנום", נכתב בעיתון (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מנהיג 'הפלג הירושלמי' הגר"ש אוירבך (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

סערת מתן ההיתר ללימודי התואר השני בסמינרים: לאחר חשיפת "כיכר השבת" אמש (ראשון) על מתן ההיתר של מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל יוצא בטאון "הפלג הירולשמי" במתקפה נגד ההיתר של 'המועצת'.

קרא עוד:

כפי שחשף "כיכר השבת", המועצת התירה למנהלי סמינרים ומרכזי ההשתלמויות לאפשר לימודים לדרגה 2 למורות (מקביל לתואר שני) כפי העולה ממכתבו של מזכיר המועצת החסידית הרב מרדכי שטרן בעניין אל מנהלי הסמינרים, מכתב שנחשף אמש ב"כיכר השבת".

כאמור הבוקר יוצא עיתון "הפלס" בטאון "הפלג הירושלמי" במתקפה חריפה כנגד מתן ההיתר ומקדיש את אוזן שמאל בעמודו הראשון לכותרת חריפה נגד "התופעה ההרסנית" כלשונו.

"אישי חינוך קוראים שלא לפרוץ גדר ראשונים ושלא להתיר השתלמויות שנאסרו על-ידי גדולי ישראל", קורא העיתון ומוסיף כי "השתלמויות לתואר שני אקוויולנטי בבית יעקב - דרך הגורמת להידרדרות עד לגיהנום".

בהמשך הכתבה ממשיך 'הפלס' ומפרט את הסכנות הטמונות לדבריו בפריצת הגדר של מתן ההיתר להשתלמויות אלו בבתי יעקב ובסמינרים זאת למרות שגדולי האדמו"רים במועצת החסידית ישבו ודנו בנושא בכובד ראש והחליטו להתיר את הלימודים המדוברים.

כפי שנחשף אמש ב"כיכר השבת", מזכיר מועצת גדולי התורה של תנועת "אגודת ישראל", הרב מרדכי שטרן, שיגר בשבוע שעבר מכתב אל מנהלי הסמינרים ומרכזי ההשתלמויות של "בית יעקב" בו הוא מודיע ומבשר באופן רשמי על השינוי המהפכני והחלטת המועצת החדשה.

החלטת המועצה (סריקה: כיכר השבת)

"בהמשך להחלטת מועצת גדולי התורה בחודש אייר תשע"ג", כותב הרב שטרן, "שצוותי ההוראה והחינוך במוסדות החינוך החרדיים יהיו אך ורק אלה שאינם לומדים לימודים אקדמאים ועושים את השתלמויותיהם רק במקומות המפוקחים על-ידי ועדת הרבנים לעניני חינוך ושבנות ישראל לא תלמדנה באונברסיטאות ומכללות, מכונים ובתי חינוך שבהם לומדים לבגרות ולתארים אקדמאיים".

"הנני להודיע בזה כי בישיבתה האחרונה החליטה מועצת גדולי התורה לאמץ במרכזי ההשתלמויות של "בית יעקב" לימודים לדרגת שכר אקויולנטית "דרגה 2" (שווה ערך לדרגת שכר של M.A) באותם הגדרים והסייגים שהיו נהוגים עד כה לגבי דרגה 1 בכפוף לפיקוח ועדת הרבנים, וזאת כדי להיטיב את משכורתן של עובדות ההוראה במוסדות החינוך החרדיים", כותב מזכיר 'המועצת'.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר החלטת המועצת החסידית להתיר את לימודי התואר השני בכפוף "לקו החינוכי והעקרונות האיתנים שנקבעו על ידי גדולי ישראל עליהם הושתת החינוך ב"בית יעקב" והלימודים במרכזי ההשתלמויות", נכנסו מנהלי סמינרים ליטאיים למעונו של מרן הגראי"ל שטיינמן בכדי לשאול את דעתו בעניין.

התכתובת במייל (כיכר השבת)

מרן ראש הישיבה השיב למנהלים כי לאחר ההיתר שנתנה המועצת של אגודת ישראל הרי ש"האיסור לא יועיל". דבריו של ראש הישיבה הופצו בקרב מנהלי הסמינרים במייל פנימי שנשלח על-ידי מזכירות סמינר הרב וולף, וצילום מהדברים נחשף אמש לראשונה ב"כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר