סערת 'תואר שני' בסמינרים

גורמים באגו"י על "הפלס": המועצת לא צריכה להצטדק

לאחר חשיפת מכתב מזכיר המועצת החסידית בדבר ההיתר ללימודי תואר שני בסמינרים, מפרסם סמינר חסידי גור בבני ברק ב"המודיע" על קורסים מגוונים ללימודי תואר שני • גורמים באגו"י מתייחסים למתקפת 'הפלג הירושלמי' ב'הפלס' ואומרים כי "המועצת של אגודת ישראל עצמאית ואינה מחויבת לאף גורם" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל (צילום ארכיון: משה גולדשטיין)

סערת הלימודים לתואר שני בסמינרים ובמרכזי ההשתלמויות: הסנונית הראשונה של פרסום מודעות בעיתונות החרדית שבישרו על פתיחת ההרשמה ללימודי "דרגה 2" מה שמקביל לתואר שני - m.a בסמינרים ובמרכזי ההכשרה למורות היו ראשי סמינר בית יעקב חיפה הליטאי שאף נתקלו ב"הבהרה" על אישור תוכן המודעה בעיתון 'יתד נאמן'.

קרא עוד:

יממה לאחר מכן מתברר כי גם בסמינרים החסידיים מצטרפים לעניין ומודיעים רשמית על פתיחת ההרשמה ללימודי דרגה 2 (תואר שני) זאת בפרט לאחר חשיפת "כיכר השבת" אמש על מכתב רשמי המאשר ונותן היתר ללימודים אלו על-ידי מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל שנשלח אל מנהלי הסמינרים על-ידי מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן.

הבוקר (שני) מפרסמים ראשי "מרכז ההכשרה וההשתלמות למורות - סמינר חסידי גור בבני ברק", מודעה בעיתון "המודיע" בה נכתב תחת הכותרת: "בשורה משמחת לציבור המורות, הגננות ועובדות ההוראה", כי "התקבלה החלטה בין הגורמים המוסמכים לאפשר לימודים לדרגה 2 m.a אקוויולנטי במרכז ההשתלמויות - סמינר גור".

המרכז מציע "קורסים מגוונים, מקצועיים ויחודיים לדרגה 2 (M.A אקוויולנטי)" כאשר הוא מדגיש כי "הדרגה מוכרת רק במוסדות בית יעקב" ומציין במודעה כי "ניתן עדיין לשלוח בקשה לשעות מענק לדרגה 2".

כאמור מדובר בסנונית ראשונה המודיעה על כך באופן רשמי זאת לאחר האישור שניתן לכך על-ידי המועצת החסידית.

בתוך כך בוחרים הבוקר גורמים באגודת ישראל להתעלם מהמתקפה בעיתון הפלס היוצא באופן חזיתי כנגד החלטת המועצת החסידית ומזכירים כי מועצת אגודת ישראל אינה כפופה לכל גוף כלשהוא והינה עצמאית לחלוטין בעמדותיה והחלטותיה.

"זה שמישהו באיזה עיתון חושב אחרת וסבור שבמסווה של אנשי חינוך הוא יכול כביכול לחלוק על גדולי האדמו"רים, הדבר אינו ראוי כלל לתגובה", הם אומרים.

לדבריהם, "המועצת של אגו"י עצמאית ואינה מחויבת לאף גורם. המציאות הינה שגדולי האדמו"רים ישבו במשך זמן רב על המדוכה ודנו בסוגיה הסבוכה מכל היבטיה וצדדיה ובסופו של דבר הגיעו להחלטה בעניין".

"אנחנו לא צריכים לתרץ זאת בפני אף אחד. המועצת החסידית מכובדת מספיק בכדי לדון ולהחליט ללא כל משוא פנים ואינה צריכה להצטדק או להתנצל", אומרים גורמים בתנועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר