הפילוג ב"יסודות"

ראשי ישיבות: מרן הגראי"ל אישר לפתוח ישיבה חדשה

לאחר המכתב בחתימת ידם של מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי הקורא לתלמידי ישיבת "יסודות" שלא לעזוב, מתפרסם כעת מכתב של הגרמ"ה הירש, הגר"ב ויסבקר והגר"נ קפלן, המעידים כי לאחר שלא הצליחו לפתור את הבעיות בישיבה, אישר הגראי"ל לגרב"צ לב לפתוח ישיבה חדשה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל בישיבת יסודות (צילום: אלי קובין)

סערת המחלוקת בישיבת 'יסודות' נמשכת: לאחר פרסומו אמש (שלישי) של מכתב מרנן ורבנן גדולי ישראל המחזקים את תלמידי הישיבה הישיבה הספרדית, שנשארו וקוראים להם שלא לעזוב, היה נדמה כי הרוחות נרגעו אך מתברר שאין הדברים כך.

הבוקר מתפרסם מכתב של הגאון רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקא והגאון רבי ברוך ויסבקר, ראש ישיבת בית מתתיהו, התומכים דווקא בגאון רבי ברוך צבי לב, שפרש מהישיבה הוותיקה ופתח ישיבה חדשה.

במכתב עליו חתומים הגרמ"ה הירש, הגר"ב ויסבקר והמשגיח הגאון רבי נפתלי קפלן משגיח ישיבת נתיב הדעת, מגוללים הרבנים את השתלשלות הפרשה, ומאשרים כי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן התיר לרב לב לפתוח ישיבה חדשה.

המכתב של ראשי הישיבות

לשון המכתב:

"לפני כשמונה חודשים סמך מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א את ידו על הגאון הגדול רבי משה הלל הירש שליט"א ראש ישיבת סלבודקא לפתור את הבעיות בישיבת יסודות.

"הגרמ"ה שליט"א ביקש מהגאון הגדול רבי ברוך ויסבקר שליט"א ראש ישיבת בית מתתיהו ומהגה"צ רבי נפתלי קפלן משגיח דישיבת נתיב הדעת שיעסקו בענין.

הרבנים ממשיכים וכותבים: "אחרי ניסיונות רבים הם הגיעו למסקנא שאין בידם לפצור את הבעיות". ולהביא לפתרון במשבר שנוצר בין ראש הישיבה למנהל.

"בעקבות זאת באנו אנו הח"מ לפני מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א להביא לידיעת מרן את המסקנא הנ"ל ולשאול האם מסכים לזה שראש הישיבה דיסודות הגאון ר' ברוך צבי לב יקים ישיבה אחרת ויכול לקלת עמו חלק מהבחורים הנמצאים כעת ביסודות.

הרבנים מעידים כי "מרן שליט"א הסכים שיקים ישיבה ויוכל לקמות עמו עד שישים בחורים מהישיבה ובירך אותו שיצליח".

כזכור אמש חשפנו ב"כיכר השבת", כי ראשי ישיבת יסודות הרב אברהם זיאת יחד עם צוות הר"מים נכנסו למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן הגר"ח קנייבסקי, ששמעו על השתלשלות האירועים, והבהירו את דעתם במכתב מיוחד לבחורי הישיבה, הקורא להם שלא לעזוב אותה.

המכתב שפורסם אמש (סריקה: כיכר השבת)

וכך נכתב במכתב שפורסם אמש: "הנה על האדם לדעת כי כל העולם מלא ניסיונות, ואשרי האדם שעומד בניסיון ועושה נחת רוח ליוצרו יתברך, ואשרי חלקו". במכתבם כתבו גדולי הדור כי "אחד הדברים החמורים הוא לבטל מקום תורה, ובעיקר הישיבה שלכם אשר יצא שמה לתהילה כאחת הישיבות היותר טובות, וח"ו שיאבד מקום זה, וצער גדול הוא לשכינה הקדושה".

"ולפום צערא אגרא, כי דווקא אלו שיהיה להם הזכות לקיים מקום תורה זה, ולא לנטוש את הספינת הישיבה בשעה זו, יתברכו שיהיה להם סייעתא דשמייא מיוחדת, להצליח בתורה ויראת שמיים, ולמצוא זיווגים הגונים, וזכות זו תעמוד להם להתברך בזה ובבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר