הגר"י יוסף: "בר קפרא נרצח בגלל היותו יהודי"

הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף ושר הדתות דוד אזולאי קובעים הערב כי דוד בר קפרא הי"ד נרצח על רקע לאומני: "הנפטר נרצח בגלל היותו יהודי ועל קידוש השם" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: פלאש 90)

רצח ברק קפרא הי"ד: הראשל"צ ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הגאון רבי יצחק יוסף, ושר הדתות דוד אזולאי קובעים הערב (חמישי) כי דוד בר קפרא הי"ד נרצח על רקע לאומני.

במהלך מסע הלווית בר קפרא, שנרצח על ידי שבחי"ם במהלך עבודתו במושב פדיה שבשפלה, ספד לו הראשל"צ הרב יוסף ואמר: "המנוח קבע ואהב את התורה ובכל פעם שיכל ללמוד למד. הקפיד לא לדבר בתפילה. זכה לבנים יראי שמים ושומרי תורה ומצוות. עסק ביישוב ארץ ישראל ועשה יינות וקידש עצמו על ארץ ישראל".

בשלב הזה התייחס הרב הראשי לנסיבות הרצח ואמר: "הנפטר נרצח בגלל היותו יהודי ועל קידוש השם".

שר הדתות דוד אזולאי, שדובר משרדו דניאל בר הוא בנו של הנרצח, אמר במהלך ההלוויה: "בלב ליבה של הארץ שכל כך אהבת באו גויים ושפכו את דמך. לא רצינו שכך תחזור הביתה. אני עומד כאן בלב שבור".

גם שר הדתות קובע כי בר נרצח על רקע לאומני: "המנוח נרצח בדם קר בגלל שהוא יהודי. נרצח באכזריות. שנאת יהודים לשמה. מכים בנו בכל מקום בו אנחנו מקיימים חיים יהודיים - בפדיה או בירושלים, בתל אביב או בטולוז".

"מדובר באנטישמיות ולא משנה אם היא חדשה או ישנה", הוסיף השר. "עלינו מנהיגי המדינה לנקוט ביד קשה להחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל. לא יכול להיות ש-70 שנה יהודים יפחדו לצעוד בארץ שלהם. אי אפשר להתעלם או להתנהג בסלחנות כלפי אנטישמיות ברורה".

דניאל בר, בנו של הנרצח (צילום: אבי מועלם - ynet)

במשטרה עדיין בודקים האם מדובר באירוע על רקע פלילי או על רקע לאומני. כך או כך, במשפחת הנרצח בטוחים כי מדובר באירוע על רקע לאומני. "ממידע שהגיע אליי לא דרך המשטרה מדובר בשני רעולי פנים, כנראה פלסטינים שוהים בלתי חוקיים שעובדים שם באזור השדות" אמר בנו של הנרצח דניאל בר מוקדם יותר היום.

בר סיפר על רצח אביו ואמר: "חוץ מגפנים יש באזור חקלאים נוספים שמגדלים פירות וירקות. כשהגיעו רעולי הפנים, העובדים התאילנדים פחדו וברחו. בשלב מאוחר יותר הם אלה שמצאו את הגופה. משם פינינו אותו לאסף הרופא".

"ידוע לנו שיש שם פועלים פלסטינים, אני בטוח שגם המשטרה יודעת את זה, ואני עדיין מחכה לתשובות מהמשטרה. הם הבטיחו לחזור אלינו", הוא מספר. בר אמר כי "אנחנו חושבים שהרקע הוא לאומני. מי שמגיע רעול פנים ודובר ערבית, אני לא מכיר משהו אחר".

דניאל סיפר על אביו דוד ז"ל: "אבא שלי היה חבר אגד, ובמקביל במשך 30 ומשהו שנה הוא גידל ענבים באזור כרמי יוסף. הוא היה איש שאוהב תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל, למד תורה, הגיע כל יום לעבוד בכרם שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר