"לא שמעתי טיעון ענייני אחד"

ניר ברקת ל"כיכר השבת": חרדים, גלו רגישות לשונה

סערת ה'ספורטק' בבירה: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת מתייחס לטענות שהשמיעו הנציגים החרדים במועצה בעקבות אישור התקציב: "לא שמעתי טיעון ענייני ומהותי שלא ניתן לו מענה", מבטיח כי השבת לא תחולל בספורטק וקורא לחרדים לגלות רגישות למגזרים השונים בעיר: "כך נוכל להשקיע אנרגיות בצמיחה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90. וידאו: כיכר השבת)

ראיון בלעדי: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ניצח הערב (שלישי) את הנציגים החרדים במועצת העיר כאשר תקציב ה"ספורטק" אושר ברוב של 14 מול 9 מתנגדים. בחודשים האחרונים ניהל ברקת מאבק בכדי לאשר את התקציב, מנגד, הנציגים החרדים ביקשו וניסו לדחות את ההצבעה.

בחודש האחרון שמר ברקת על שתיקה, לא התראיין ולא התייחס לנושא. כעת, בראיון ראשון ל"כיכר השבת", מתחייב ראש העיר ירושלים כי לא יהיו חילולי שבת במתחם הספורטק בעיר, קורא לציבור החרדי לגלות רגישות כלפי התושבים האחרים בעיר ואומר כי לדעתו הקואליציה לא נמצאת בפתח משבר עם המפלגות החרדיות.

"אני מאמין מאוד גדול בהידברות והתחשבות הדדית, בשבוע האחרון ראית התחשבות בכל השכונות. זו דרישה מהציבור הממלכתי להתחשב בחרדי, מהדתי לאומי להתחשב בחרדים, מהציבור החרדי להתחשב בציבורים האחרים - לעשות את זה עם מקסימום הידברות".

"אגב, שלושת מגרשי הספורט", טוען ברקת "זה לא ספורטק - סוכם עוד בקדנציה של קודמיי להעביר את זה מרמות לוואדי, למקום שאז החברים החרדים שיזמו את המאבק ראו בו משהו מכובד. עיכבתי את התהליך, ברור לי שצריך להכריע בגלל שעוד מעט נפתחת שנה. גם צריך לתת מענה אמיתי לקבוצות הספורט בעיר".

"כל ההערות נשמעו, אומר ראש עיריית ירושלים. "אני לא מכיר טיעון אחד אמיתי וענייני שלא שמעתי ולא ניתן לו מענה סביר. נפגשתי עם נציגות מההנהלה, עם כל מי שנדרשתי - כדי לשמוע מה הטיעונים. לא שמעתי טיעון מהותי. שבת? לא יהיו חילולי שבת". ברקת מוסיף כי הוא מקווה שלא יהיה משבר עם החרדים, "אין שום סיבה לכך".

הוא פנה לציבור החרדי ואמר כי: "תהיו רגישים לשונים ממכם בעיר ירושלים. כראש עיר כולם תושביי, לפעמים אני מבקש מהציבורים להתחשב - במסגרת הסטטוס קוו. ככל שנלמד לחיות ביחד נוכל להשקיע את האנרגיות שלנו בצמיחה ופיתוח ולשם הפנים מועדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר