עודד לימוד, סייע לנזקקים: 'הממשיך' של הרבי מסערט ויז'ניץ

לאחר הלוויתו של הרבי מסערט ויז'ניץ זצוק"ל, יוכתר בנו רבי יעקב לממשיך דרכו. כאביו, גם רבי יעקב נולד ביום הכיפורים, וסייע בביסוס של מוסדות הקהילה. פרופיל של 'ממשיך' (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הממשיך, רבי יעקב הגר (צילום: אהרון ברוך ליבוביץ)

הממשיך של הרבי מסערט ויז'ניץ: לאחר מסע ההלוויה של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ. שייערך מחר (רביעי), צפויים זקני החסידים להכתיר למנהיגם רוחני את בנו יחידו של הרבי, הרה"צ רבי יעקב הגר - לממשיך דרכו של האדמו"ר זצל וכמי שיכהן מעתה ואילך כאדמו"ר מסערט ויז'ניץ.

רבי יעקב הגר נולד ביום הכיפורים בחודש תשרי שנת תשט"ז, לאביו האדמו"ר רבי אליעזר הגר מסערט ויז'ניץ ולאמו מרת חיה צירל ע"ה, בתו של הרה"צ רבי שלום עוזר ברוין זצ"ל מקרית אתא.

עוד בנושא:

כבר משחר ילדותו נועד הבן היחיד שגדל כנסיך והתחנך במוסדות חסידות סערט ויז'ניץ לגדולה ונחשב לאחד התלמידים המיוחדים והמבריקים שבישיבה. בהגיעו לגיל הנישואין השתדך עם רעייתו מרת חוה, בתו של האדמו"ר מביאלא בני ברק זצ"ל, ולזוג נולדו חמשה ילדים.

בתחילת שנות נישואיו שקד הרה"צ רבי יעקב הגר על לימודיו בכולל האברכים ואט אט הפך עם השנים ליד ימינו של אביו הרבי זצל שסמך עליו בכל ענייני הקהילה.

רבי יעקב הגר השקיע במהלך השנים רבות בחינוכם של תלמידי הישיבה והצעיד את החסידות לצד אביו הדגול על דרך המלך. לפני מספר שנים מונה הרב לאב"ד וכך הוכתר למורה דרכם של חסידי סערט ויז'ניץ בארץ ובתפוצות.

רבי יעקב הגר סייע לאביו בביסוס המוסדות ויצא מידי שנה פעמים רבות לארה"ב ולמדינות אירופה על מנת לגייס כספים לטובת המלגות לאברכים ולבני הישיבה. בנוסף, עודד את החסידים להשקיע ולהתעלות בלימוד תורה וערך מבחנים רבים בישיבה שהיתה בנשיאות אביו.

פרק מיוחד הקדיש הרבי המיועד לרווחת בני הקהילה והקים אגודות רווחה וסיוע לנזקקים מקרב החסידות. הרבי המיועד הינו מחותנם של גדולי ישראל כדוגמת האדמו"רים מויז'ניץ וממודז'יץ וידוע בגדלותו התורנית. שמו נישא בכותל המזרח של גדולי ישראל בדור הנוכחי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר