תקדים היסטורי: רדיו ישראלי-ערבי יוכל לשדר ביום הכיפורים

מועצת הרשות השנייה החליטה באופן תקדימי לאפשר לתחנת הרדיו הערבית "א-שמס" לפעול גם ביום הכיפורים. "ההחלטה לא פוגעת או משנה את קדושתו של יום הכיפורים" טענה יו"ר המועצה (מדיה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בהחלטה תקדימית והיסטורית, התירה מועצת הרשות השנייה לרדיו הערבי-ישראל "א-שמס" להמשיך בשידוריו גם ביום הכיפורים. ההחלטה מגיעה לאחר עתירה של התחנה לבג"צ שהביא לצו ביניים שאפשר לתחנה לשדר במהלך יום הכיפורים האחרון. כעת כאמור, ברשות השנייה הוחלט לאפשר חריגה מהכלל המונע שידורים ביום הכיפורים ולאפשר לתחנה הערבית הפונה לקהל יעד ערבי לפעול ביום הכיפורים.

יו"ר מועצת הרשות השנייה אוה מדז'יבוז' אמר כי: "יום כיפור הוא יום קדוש לעם ישראל ולמדינת ישראל, הוא חג דתי של העם היהודי. יחד עם זאת, מתוך אמונתנו שיחס שווה הוא ההסתכלות על צרכי השונה, אנחנו מאפשרים החלטה מהפכנית זו המתחשבת באמונתם וברגשותיהם של אזרחי ישראל הערבים".

"נבהיר כי החלטה זו איננה פוגעת או משנה במשהו את קדושתו של יום הכיפורים במדינת ישראל" אמרה מדז'יבוז', "ואני מברכת את המועצה על ההחלטה האמיצה והושטת היד לציבור הערבי בישראל".

מנכ"ל תחנת "א-שמס" סוהיל כראם הגדיר את ההחלטה כניצחון לדורשים חופש דת: "רדיו א-שמס הצליח בתום מאבק עקרוני שהוביל, להביא לשינוי מהותי המאפשר לראשונה לכלי תקשורת ערביים לשדר ביום כיפור. בהחלטה זו קיבלה הרשות השנייה את עמדתנו, עמה הלכנו בשעתו לבית המשפט העליון, כשקבעה כי יום כיפור הינו חג יהודי דתי המיועד ליהודים בלבד, ואינו יום לאומי".

"ההחלטה הזו היא בבחינת ניצחון למי שרוצה בחופש דת, ולמי ששואף לראות כאן מדינה שהיא גם דמוקרטית ולא רק יהודית. המאבק שהוביל רדיו א-שמס מוכיח כי למיעוט הערבי במדינת ישראל יש יכולת לשנות, וכי אינו נרתע מפני אלו המנסים לכפות עליו עקרונות בלתי דמוקרטיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר