חוק הכשרות ירד מסדר היום, ב'דגל' מבקרים את דרעי

אחרי שיו"ר ש"ס אריה דרעי משך את הצעת חוק הונאת הכשרות, גם ח"כ משה גפני נאלץ להוריד את ההצעה. ב'דגל התורה' מבקרים את דרעי: 'בג"ץ אף פעם לא בצד החרדים, צריך לטפל בזה עכשיו' (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: Hadas Parush/Flash90)

חוק הכשרות: במהלך הבוקר (ראשון) כשהשרים קבלו את סדר היום לוועדת שרים לענייני חקיקה, עוד הופיע בו חוק הכשרות, אך גם הפעם - בפעם השלישית - החוק הוסר מסדר יומה של הוועדה וכפי הנראה גם לא צפוי לעלות בקרוב.

בשבוע שעבר הודיע יו"ר ש"ס אריה דרעי כי החליט למשוך את הצעת החוק עד להחלטת בית המשפט העליון בעתירה של הסוחרים המבקשים לאפשר להם להציג את המסעדות ככשרות גם ללא משגיח מטעם הרבנות הראשית.

דרעי מקווה שבית המשפט העליון יגן על הרבנות הראשית, ולדבריו - הפשרה שמציגים באוצר וב'כולנו' תזיק למעמד הרבנות הראשית.

אך ח"כ משה גפני, יו"ר 'דגל התורה', לא אהב - בלשון המעטה - את החלטת דרעי, והשאיר את הצעת החוק על סדר יומה של הוועדה, וברגע האחרון נאלץ למשוך את החוק זאת לאחר שבקואליציה המליצו לו להגיש יחד עם ש"ס ולא בנפרד.

גורם ב'דגל התורה' אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "אריה דרעי מאמין שבג"ץ יהיה בצד שלנו וחבל שכל הסיפור הזה יגיע לממשלה וכו', אבל גפני מאמין שבג"ץ אף פעם לא בצד של החרדים, וגם אם יהיה - מתי הוא ידון בזה, עוד שנה? מי יודע אם הקואליציה תהיה?, לכן צריך לטפל בזה עכשיו בממשלה".

לדברי הבכיר ב'דגל התורה', גפני ימשיך לנהל משא ומתן עם ש"ס בכדי לנסות להביא את החוק לוועדת שרים כמה שיותר מהר.

מלשכתו של אריה דרעי נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "שמירה על מעמדה של הרבנות ועמידה איתנה על חוק ההונאה בכשרות זהו ערך חשוב מאוד והשמירה עליו זהו רצון של רוב אזרחי ישראל. בד בבד הורדת יוקר המחיה הינו ערך חשוב נוסף העומד אף הוא לנגד עיניו של דרעי ומתוך רצון לשמר את שני הערכים הללו במקביל הורה השר לעכב את הליכי החקיקה עד ליצירת מתווה מוסכם או עד להכרעה של הבג"ץ בעניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר