הרב שצוחק למחלה הנוראה

התבשר מהרופאים שהולך למות בקרוב והתגלגל מצחוק • צפו

הרב קלמן גולדשמידט התבשר לפני מספר שבועות כי הוא חולה סופני עם גידול בבטנו שעומד למות בקרוב, אך מאז הוא לא מפסיק לשמוח ולצחוק: "יש לי סרטן, ביג דיל... ה' אוהב אותי" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: 'אומן שלום', יוסף חיים גולדשמידט)

כוח האמונה: הרב קלמן גולדשמידט, דמות ידועה בחסידות ברסלב, סוחף מאות אנשים מדי שנה באומן שבאים לשמוע את שיעוריו, אך ברגע אחד חייו השתנו.

לפני כחודש הרופאים הודיעו לו כי מצאו בבטנו גידול סרטני גדול. לאחר סדרת בדיקות שעבר, החליטו הרופאים כי אין איך לטפל ברב. הם משערים כי מצבו סופני ובעקבות כך שלחו אותו לנוח בביתו, שם הוא החל בדיאטת ענבים וכמעט לא טועם מהאוכל שהיה רגיל לאכול מידי יום.

כמעט כל אדם שהיה במצבו של הרב גולדשמידט היה נשבר, מתמוטט מעצבות ושוקע במרה שחורה. אך לא כך אצל משפחת גולדשמידט. הרב לא נשבר, הוא מלא באמונה ושמחה ומספר על כוחות שהוא מקבל בזכות תורתו של רבי נחמן מברסלב.

בימים האחרונים צילמו אותו בני משפחתו כשהוא מעביר מסר למכריו ולכל יהודי באשר הוא - צריך רק לשמוח ולהאמין.

במשך כדקה ארוכה הרב גולדשמידט צוחק ומחייך, כאילו ולא התבשר על מותו הקרוב. "לפני כשלושה שבועות, כשנודע לי, שיש לי פה (בבטן, י"כ) גידול, לא יכולתי להכניס אצבע (לבטן. י"כ), זה היה כמו כדור מנופח שלא יכול לחדור האצבע, עכשיו בזכות הצחוק - תראה", אומר הרב גולדשמידט כשהוא מצליח לרכך את בטנו.

הרב גולדשמידט ממשיך ואומר: "אני מרגיש שינוי לטובה בזכות..." ואז הרב שוב חוזר לצחוק ולחייך: "יש לי סרטן, ביג דיל...".

"זה לא סרטן, זה אורח", אומר הרב באמונה גדולה, "שנתיים וחצי הוא ישב לי פה, בבטן, גדל בבטן".

הרב קלמן גולדשמידט (צילום: עזרא לנדא. באדיבות עיתון בקהילה)

הרב קלמן חוזר ומדבר על החיוכים שלא משים מפניו ואומר כי "כל זה בנק החיוכים והצחוק שנפתח לפני שלושה שבועות בדיוק, הוא פשוט מתפוצץ מצחוק, הוא כל כך מתמלא מצחוק עד שהוא מתפוצץ מצחוק, וזה משפיע עלי".

"צריך להתאמן על שרירי הפנים, שירצו לשאוף כלפי מעלה... (לחייך. י"כ), ולא כלפי מטה.. (להיות עצוב. י"כ), יש לי סרטן.. כמה הקרנות.. כמה חסרון כיס, 200 אלף דולר, תעזרו לי, הרופאים אומרים שאני לא יחיה", אומר הרב גולדשמידט כשהוא מגחך כאילו הוא עצוב ופורץ שוב בצחוק.

הרב גולדשמידט מספר: "ה', ברוב טובו, הצמיד לי אקדח ואמר, או שאתה צחוק או שאני יורה, אז אני צוחק. הוא יכול גם לירות בי כימו...".

הרב ממשיך ללעוג למחלת הסרטן ואומר: "התאווה שלי, הכימו, (כימותרפיה), כל חיי התפללתי מתי אני יפיל עצמי לכבשן הכימו... פעם היה כבשן... היום יש כבשן כימותרפיה".

בשלב זה הרב גולדשמידט הופך לרגע לרציני ואומר: "הייתי צריך לפתוח עם זה, אני לא מורה הוראה, אני לא מורה הלכה, זו תגובה שלי עם האמונה החזקה שיש לי בה', עם הביטחון שיש לי בה', כמו שהוא הביא לי את זה הוא ייקח את זה ממני, רגע אחד לא לפני שהגיע הזמן שזה יצא, ה' איתי פה בתוך הצרה, הוא בתוך הצרה, הוא פה איתי, שנינו באותה דירה, אם לחוץ לי גם לחוץ לו, מתחבקים ביחד בתוך הצרה, וכך הוא יוציא אותנו מתוך הגלות".

"העיקר זה להיות דבוק בה', שעה אחת לב נשבר, חס ושלום לא עצבות - זה אסור", אומר הרב, "מה שהיה עד עכשיו, ב"ה ישתבח שמו, אני לא מצטער, עד כדי כך שאמרתי, שאם לפני שלושה שבועות, או לפני שנתיים וחצי שזה התחיל, ה' היה לוקח אותי לאיזה התייעצות אתו והיה מראה לי את שני השבילים, לפני מה שאני רואה עד עכשיו אני בוחר בדרך הזו, אני כל כך מבין את הקב"ה, דברים שתוזמנו בדיוק לדבר הזה, שזה פלאי פלאים, איך שלא היה יכול להיות אחרת, מדהים".

"ה' מחנך אותי, אוהב אותי, אוהב אותי מאוד, קרוב אלי, כל לילה יש לנו שיח, לא בשמיים - לא בעבר לים, פה, בבטן, כל לילה יש לי שיחה אתו", מוסיף הרב גולדשמידט.

הרב גולדשמידט מספר לקראת סיום הסרטון על הרגעים הקשים, לפני כשלושה שבועות, כשהרופא הודיע לו על מצבו הקשה: "איך שהרופא הודיע לי את זה, כחסיד ברסלב, מה הודיעו לי? שאני חולה, אתה עושה סריקה נעצר בליקוטי מוהר"ן 'מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד', צריך לתקן את השמחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר