סאגת מינוי הדיינים

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת": ח"כים חרדים הודיעו כי לא יתמכו בח"כ נאוה בוקר

חלק מחברי הכנסת החרדים הודיעו כי לא יתמכו בח"כ נאוה בוקר לתפקיד בוועדה למינוי דיינים, זאת בשל דבריה כנגד הרבנות ובעד התנועה הקונסרבטיבית שפורסמו אמש ב"כיכר השבת" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ נאוה בוקר (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בעקבות חשיפת "כיכר השבת": בשעות הלילה (רביעי) צפויים חברי הכנסת לבחור את הנציגים בוועדה למינוי דיינים. נציגית הקואליציה היא חברת הכנסת נאוה בוקר (הליכוד), אולם בעקבות הפרסום אמש ב"כיכר השבת" על דבריה כנגד ממסד הרבנות ובעד הקונסרבטיבים - חלק מנציגי המפלגות החרדיות ואף מ"הבית היהודי" קראו שלא להצביע עבורה לתפקיד.

בכיר בלשכת רה"מ אמר הערב ל"כיכר השבת" כי התקבלו מסרים מצד הנציגים החרדים, לפיהם הם לא יצביעו עבור חברת הכנסת בוקר. לדבריו, הם מנסים להגיע לפשרה - דבר שלא צולח בשלב זה. בין היתר נעשה אף ניסיון לגרום לח"כ בוקר להסיר את מועמדותה בכדי למנוע מבוכה לקואליציה.

גורם בכיר בקואליציה אמר ל"כיכר השבת" כי הצהריים נערכה שיחה בין ח"כ בוקר ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי, במהלכה בוקר התחייבה שלא להתייחס לנושא הקונסרבטיבי. עוד נטען כי במהלך השיחה הודיע דרעי לבוקר כי יתמוך בה לתפקיד. עם זאת, בקואליציה מעריכים כי לפחות חלק מהח"כים החרדים בש"ס וביהדות התורה לא יצביעו עבורה.

במקביל, גם בקרב חברי הכנסת של הבית היהודי יש מי שמתכוון שלא להצביע עבורה, וגם שם מפעילה בוקר את מקורביה בניסיון לשכנעם להצביע עבורה, תוך שהיא מבהירה כי דבריה מהעבר אינם משקפים את דעתה והוצאו מהקשרם.

יצויין, כי הבחירות נעשות מאחורי פרגוד, מה שאומר שאין באמת אפשרות לדעת מי הצביע עבור בוקר ומי לא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר