שערורייה מבישה באלעד

למעלה מ-100 בנות להורים עובדים לא התקבלו לסמינרים

שערורייה חדשה בעיר אלעד: יותר מ-50 אחוז מתלמידות כיתה ח', ספרדיות ואשכנזיות, לא התקבלו לסמינרים 'זלזניק' ו'לדעת חכמה' בעיר • הסיבה: ההורים שלהם עובדים • כל הפרטים (חרדים בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שערורייה באלעד: החודש שלפני פתיחת שנת הלימודים בסמינרים החרדים הפך לזמן מועד לפורענות עבור הורים למסיימות כיתה ח' שלא משתייכות לשכבות האליטה החרדית. מדי שנה נוסף לסיפור הזה פן חדש ומדאיג. אם עד עתה הכרנו את אפלית הבנות הספרדיות וציינו בסיפוק שממדיה הולכים ומצטמצמים הנה כי השנה נרשמה עלית מדרגה מחודשת בעיר אלעד.

מתברר כי מי ששתק בזמן שהבנות הספרדיות מופלות לרעה בסמינרים מקבל בימים אלו אפליה קשה יותר, אפליית הבנות שכל חטאן הוא שהוריהם הם חרדים עובדים בכדי לפרנס את ביתם.

הסערה בעיר אלעד פרצה השבוע כאשר למעלה ממאה בנות, 50% מהבנות שנבחנו, קיבלו הודעה כי לא התקבלו לאף אחד משני הסמינרים היחידים בעיר - 'זלזניק' ו'לדעת חכמה'. הבנות שחלקן ספרדיות וחלקן אשכנזיות נמצאות בבית כאשר אין להם מקום לימודים לשנה הבאה וזאת בשל החלטה חדשה ושערורייתית שלא לקבל בנות בשל כך שההורים שלהם עובדים לפרנסתם, כאשר מדובר בבנות למשפחות חרדיות לכל דבר ולא במשפחות בעייתיות.

נציין כי בעיר אלעד קיימים שני סמינרים, הותיק שהוקם לפני מספר שנים וקיבל את כל בנות העיר ללא הבדל עדתי או תעסוקתו של אבי המשפחה, וסמינר המנוהל על ידי הרבנית זלזניק שהוקם לפני כשנה עבור מה שהוגדר מראש "שמנה וסלתה" של האוכלוסיה התורנית בעיר. כלומר עבור אברכים ורבנים בלבד וכמה עסקנים כמו חברי מועצה.

בשעתו ניהל משרד החינוך מאבק ממושך נגד הסמינר אך מה שהחמיר את המצב זה מדיניות הקבלה המחמירה פי כמה של הסמינר בשנה זו. מתברר שמנהלת סמינר 'זלזניק' החמירה את התנאים שלה לקבלת בנות, לאחר שבשנה שעברה הפלתה בנות ספרדיות, השנה המנהלת החליטה להקשיח את עמדותיה ולא לקבל גם בנות אשכנזיות שהוריהם עובדים. בתגובה לכך, גם בהנהלת סמינר 'לדעת חכמה' החליטו שלא קבל בנות שהוריהם עובדים וזה בכדי שלא להפוך לסמינר סוג ב' שאליו מגיעות הבנות שכביכול פחות טובות.

ההחלטות הללו של שני הסמינרים הביאו לתוצאה העגומה כשלמעלה ממאה בנות, ספרדיות ואשכנזיות, נמצאות בימים אלו בבית ללא מוסד לימודי בשנה הבאה.

האבסורד בסיפור המדובר הוא שכל הבנות שקיבלו תשובה שלילית הן בנות בוגרות בתי הספר 'בית יעקב' בעיר ואין משהו שמפריד ביניהן לבין הבנות שקיבלו תשובה חיובית מלבד העבודה שההורים שלהן עובדים.

"הבנות הן מאותו החינוך, אותה ההשקפה, אבל כל חטאן הגדול הוא שהם עברו מסטטוס של כיתה ח' לכיתה ט' והיה מי שהחליט שהמעבר בין שתי האותיות הללו צריך לכרוך בתוכו סבל ורוע", מסביר גורם בעיר אלעד.

ל"כיכר השבת" נודע כי ההורים הכואבים, שבנותיהם יושבות בבית בוכיות, החליטו לא לומר נואש ומתכוננים בימים אלו להגיש עתירה לבית המשפט העליון כאשר הם כבר פנו לעו"ד רמי פרגן ושכרו את שירותיו לשם כך.

לדברי עו"ד פרגן - עשרות הורים פנו אליו עם הסיפור הכואב. עורך הדין מתכוון לפנות בימים אלו למשרד החינוך ועיריית אלעד ולדרוש שיטפלו בבנות, במידה וזה לא יקרה הוא יגיש נגדם עתירה לבית המשפט.

המטרה של ההורים בהגשת העתירה היא לבצע את המתווה של הרצף החינוכי באופן כזב בו שני התיכונים יהוו המשך לשני בתי הספר של בית יעקב ובכך יגיעו לתוצאה שאף בת לא תישאר בבית.

ההורים בעיר אלעד מביעים תקווה כי מאיר שמעוני, מנהל המחוז במשרד החינוך, ייכנס לסיפור ויפעיל את כוחו בכדי לכפות על שני הסמינרים את המתווה של תיכונים ממשיכים ורצף חינוכי של בתי הספר היסודיים כשהם מקווים כי ראש העיר ישראל פרוש יגבה את המהלך של שמעוני.

ההורים אף מביעים תקווה כי מנהל התקציבים במשרד החינוך יסגור במידת הצורך את ברז התקציב לסמינר 'זלזניק' בכדי שמנהליו יורידו את הדרישה השערורייתית שבנות שמתקבלות הן רק בנות שההורים שלהם לא עובדים.

"לא יתכן שמוסדות חינוך בשיתוף משרד החינוך והעירייה יתעללו בבנות וישאירו אותן כחודש לפני פתיחת שנת הלימודים ללא מסגרת חינוכית הולמת, וכל זה על רקע עדתי או חוסר שוויון", אומר עו"ד רמי פרגן.

ומה אומרים על כך הח"כים החרדים? הם עסוקים בחוקים נורבגיים ובחוקים לעידוד תעסוקת חרדים. זה כשלעצמו יפה מאוד אבל אם בתוך הבית יש אפליה לרעה של המעמד העובד אף חוק מבחוץ לא יעזור.

מעיריית אלעד נמסר בתגובה: "בעיר קיימים תיכונים עבור כל מוסדות החינוך היסודיים. כפי שהנחה ראש העיר בשנה שעברה, כך יתבצע גם השנה, וכל תלמידה ותלמידה תשובץ במוסד החינוכי המתאים".

את תגובת גב' זלזניק לא היה ניתן להשיג. מאיר שמעוני בחר שלא להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר