בעקבות "כיכר השבת"

סנקציות פליליות לסגירת הסמינר ושלילת רישיון הוראה למורות

משרד החינוך החליט לנקוט בצעדים דרמטיים בשערוריית הסמינרים באלעד, כך נודע ל"כיכר השבת". מורות בזלזניק יוזמנו לשימוע לפני שלילת אישור הוראה, התקציב יפסק ויתכנו אף מעצרים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חשיפה: במשרד החינוך ממשיכים בימים אלו בניסיון לסיים את השערורייה בעיר אלעד, לאחר חשיפת "כיכר השבת", כי למעלה ממאה בנות חרדיות לא התקבלו לסמינרים בעיר, בשל כך שהוריהם עובדים או שהן בנות לאברכים ספרדים.

ל"כיכר השבת" נודע, כי במשרד החינוך הגיעו למסקנה כי מבין הסמינרים בעיר, הסמינר שגורם לבעיה הגדולה, הוא סמינר 'זלזניק', שהיה הראשון לסרב לקבל בנות שהוריהם עובדים, למרות שהם מנהלים אורח חיים חרדי לגמרי.

עוד בנושא:

על פי המידע שהגיע לידי "כיכר השבת", עולה כי במשרד החינוך הגיעו להחלטות ראשונות ודרמטיות בכדי לסיים את השערורייה.

בין ההחלטות הדרמטיות, הוחלט לזמן לשימוע את המורות המחנכות בסמינר 'זלזניק', בכדי לשלול את רישיון ההוראה שיש להן, וזאת בשל כך שהן מלמדות בסמינר שנגדו עומד צו סגירה והוא אינו חוקי.

כמו כן הוחלט לעצור את התקציב לסמינר 'בית יעקב החדש' באשדוד, העומד מאחורי סמינר זלזניק, שלמעשה משתמש בשמו.

אולם ההחלטה הדרמטית ביותר היא, לסגור את הסמינר באמצעות 'סנקציות פליליות', כלומר לערב בסיפור גם את המשטרה ורשויות אכיפת החוק, מה שיכול להוביל גם למעצרם של מנהלי הסמינר, במידה וימשיכו להפעילו. באופן דומה למה שהתרחש לפני מספר שנים ב"פרשת עמנואל", רק שכאן ספק אם בכלל יקבלו מנהלי סמינר תמיכה מהרבנים.

גורם רשמי במשרד החינוך מאשר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת", אך מדגיש כי חלק מההחלטות התקבלו כבר לפני כחודשים וחצי, אולם כעת לאחר פרסום השערוריה הנוספת, החליטו במשרד לבצע את ההחלטות בשטח.

כזכור, בתחילת השבוע דווח לראשונה ב"כיכר השבת", כי באלעד פרצה סערה בעקבות כך שלמעלה ממאה בנות, 50% מהבנות שנבחנו, קיבלו הודעה כי לא התקבלו לאף אחד משני הסמינרים היחידים בעיר - 'זלזניק' ו'לדעת חכמה'.

הבנות שחלקן ספרדיות וחלקן אשכנזיות, נמצאות בבית כאשר אין להם מקום לימודים לשנה הבאה, וזאת בשל החלטה חדשה ושערורייתית שלא לקבל בנות שההורים שלהם עובדים לפרנסתם, כאשר מדובר בבנות למשפחות חרדיות לכל דבר ולא במשפחות בעייתיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר