טרור יהודי

"מעשה נפשע": הפוליטיקאים מגיבים לרצח התינוק עלי דוואבשה

במערכת הפוליטית מיהרו לגנות בחריפות את הפיגוע המזעזע בו נשרף התינוק הפלסטיני עלי דוואבשה למוות. ראש הממשלה, "מזועזע מהאירוע הנפשע". יעלון, "נרדוף את הרוצחים" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פשע שנאה בסמוך לשכם: במערכת הפוליטית מזועזעים הבוקר בעקבות רצח התינוק ופציעת ארבעה מבני משפחתו בכפר דומא, צפונית מזרחית לרמאללה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר: "אני מזועזע מהמעשה הנפשע והנורא הזה. מדובר בפיגוע טרור לכל דבר. מדינת ישראל נוקטת יד קשה נגד הטרור ולא משנה מי הם מבצעיו. הנחיתי את כוחות הביטחון לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו ללכוד את הרוצחים ולהביאם בהקדם לדין. ממשלת ישראל מאוחדת בהתנגדותה הנחרצת למעשים נוראיים ושפלים שכאלה.

"בשם אזרחי ישראל אני מבקש להשתתף בצער משפחתו של עלי דוואבשה ולאחל החלמה מהירה לבני משפחתו שנפגעו".

שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר: "ההצתה ורצח התינוק הפלסטיני עלי דוואפשה הם פיגוע טרור קשה ביותר שאיננו יכולים לסבול, ואנו מגנים אותו מכול וכול. אנו נרדוף את הרוצחים עד אשר נניח עליהם את ידנו".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג הגיב: "ימים נוראים. אמש בירושלים והבוקר פשע שנאה מחריד בכפר דומא. מותו של התינוק ושריפת הבתים הם אסון נורא. זה טרור לכל דבר מהסוג הגרוע ביותר, מקרה אבו חדיר שחוזר על עצמו ומחייב אותנו ללבוש שק ואפר- אבל לאומי".

לדבריו: "על רשויות החוק להגביר כוננות ולחקור את האירוע בכל העוצמה כולל גל מעצרים וחקירות עד שיביאו את האשמים לדין במהירות האפשרית".

יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט אמר: "לא פשע שנאה, ולא 'תג מחיר', זהו רצח. הצתת הבית בדומא ורצח התינוק הוא מעשה טרור מזעזע, שהדעת לא יכולה לסבול. אני קורא לכוחות הביטחון לפעול בנחרצות להגיע לרוצחים על מנת להענישם במלוא חומרת הדין".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר: "אני מזועזע מהצתת בית משפחת דוואפשה על יושביו ומרצח התינוק עלי. מי שעשה מעשים נפשעים אלה צריך לסיים את חייו מאחורי סורג ובריח".

לדבריו: "מדובר באירוע טרור חמור במיוחד, שמצטרף לשרשרת אירועים שפלים ואכזריים המאיימים על חיינו המשותפים באיזור ועל עתידנו. עלינו לפעול ללא הרף, יום וליל, כדי להקיא מתוכנו את בני העוולה שהיו מעורבים במעשה הלא אנושי שנעשה הלילה, אותם ואת כל מי שמגלה הבנה למעשים כאלה או דומים להם".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר: "מדובר באירוע טרור מחריד וזועק לשמיים במהלכו נשרף למוות פעוט ובני משפחתו נפצעו אנושות".

לדבריו: "מבצעי המעשה הם אנשי טרור ועלינו להתייחס אליהם כאל מחבלים. אני מקווה שצה"ל וגורמי הביטחון יפעלו ללכידת מבצעי הפיגוע והם יענשו במלוא חומרת הדין".

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד הגיב ואמר: "אנחנו במלחמה. מי ששורף תינוק פלשתיני הכריז מלחמה על מדינת ישראל. מי שתוקף בסכין צעירים במצעד הגאווה הכריז מלחמה על מדינת ישראל. מי ששורף כנסיות הכריז מלחמה על מדינת ישראל. מי שמאיים לתקוף את בית המשפט העליון ב- D9 הכריז מלחמה על מדינת ישראל".

לדברי לפיד: "מי שזורק אבנים על כוחות הביטחון, הכריז מלחמה על מדינת ישראל. אנשי להב"ה הם בוגדים שעוזרים לאויב בזמן מלחמה. הצעירים שהיכו ערבים בירושלים, בוגדים. מי שצועק במשחקים של בית"ר 'מוות לערבים', בוגד במולדת.

"האויב פעל הלילה בכפר דומא. מחבלים נכנסו בלילה ושרפו תינוק. כמו תמיד, צה"ל יוצא למלחמה באויב, רק שהפעם האויב הוא מפה, מבפנים, מתוכנו. האנשים האלה הם גיס חמישי. הם שותפיו הטבעיים של החמאס, של חיזבאללה, של דאעש. הם בוגדים בכל מה שקדוש שלנו, בוגדים בעצם הרעיון שעליו מבוססת מדינת ישראל, בוגדים ביהדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר