חשיפת "כיכר השבת"

עתירה לבית המשפט: לסגור את 'זלזניק' ולשבץ התלמידות

עו"ד יואב ללום עתר לבית המשפט נגד משרד החינוך והמשטרה בדרישה לסגור את סמינר 'זלזניק', לדאוג לשיבוץ כל התלמידות שלא התקבלו ולפתוח בחקירה נגד ההנהלה • פרסום ראשון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
למצולמות אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון, פלאש 90)

השערורייה באלעד: חשיפת "כיכר השבת" על העוול שנעשה לבנות ספרדית ואשכנזיות בעיר אלעד לאחר שמנהלי הסמינרים בעיר בחרו שלא לקבל בנות שהוריהם עובדים, למרות שמנהלים אורח חיים חרדי לכל דבר, מגיעה לבית המשפט.

יו"ר עמותת 'נוער כהלכה' עו"ד יואב ללום עתר לבית המשפט המחוזי בבקשה להורות למשרד החינוך, לשר החינוך נפתלי בנט, למנכ"לית המשרד ולעיריית אלעד לאכוף באופן מיידי את צו הסגירה אשר תלוי ועומד נגד בית הספר התיכון 'דרכי חנה' (זלזניק) שפועל ללא רישיון בניגוד לצו סגירה ובניגוד לחוק.

עוד בנושא:

כמו כן, מבקש ללום מבית המשפט להורות למשטרה לפתוח בחקירה נגד מפעילי הסמינר לאחר שמשרד החינוך הגיש תלונות במשטרה על פעילות הסמינר בניגוד לחוק שכן הוצא נגדו צו סגירה.

בנוסף מבקש ללום להורות לעיריית אלעד לבטל מיידית את כל הליכי הרישום והקבלה של הסמינרים בעיר, ולשבץ את כלל התלמידות בעיר במוסדות חינוך הפועלים ברישיון ובהתאם להתאמתן החינוכית.

ללום: "עיריית אלעד חטאה לתפקידה"

בעתירה לבית המשפט נכתב כי מנהלי הסמינר 'דרכי חנה' מנצלים את השתיקה של משרד החינוך ועיריית אלעד ולכן עושים ככל אשר העולה על נפשם: "המשיבה הסיקה ככל הנראה מהעובדה שהמשיבים 1-5 מאפשרים לה בפועל להוסיף ולהתקיים, חרף הוצאתו של צו סגירה, כי אין דין ואין דיין וכך בערב שנת הלימודים תשע"ו הוסיפה חטא על פשע".

בעתירה מתייחס ללום גם לאחריות של עיריית אלעד בראשות ישראל פרוש: "עיריית אלעד חטאה לתפקידה כרשות מנהלית וכאחראית על הרישום בעיר כאשר נמנעה מלפעול לשיבוצן בתיכונים העירוניים של כמחצית התלמידות בוגרות 'בית יעקב' בעיר".

כמו כן מאשים ללום את עיריית אלעד כי לא נקטה פעולות ממשיות לאכיפת צו הסגירה נגד סמינר 'זלזניק', צו שהוציא משרד החינוך. עוד נטען בעתירה כי העירייה בראשות פרוש בחרה להפקיר את רישום הבנות למאבק בין ראשי הסמינרים.

כמו כן נחשף בעתירה כי עיריית אלעד החליטה להקצות שטח חדש לסמינר זלזניק המופעל בניגוד לחוק. "לקראת שנת הלימודים תשע"ו, על פי פרסומי עיריית אלעד מהימים האחרונים, היא החליטה להקצות למשיבה 6, מבנה חדש. למרבה האירוניה המבנה אותה מתעדת העירייה להקצות למשיבה 6 לשם קיום פעילותה העומדת בניגוד לדין נבנה מכספי משרד החינוך".

העותר מבקש מבית המשפט להורות שלא לבצע את ההקצאה ולמנוע אותה שכן המוסד אינו חוקי.

העירייה: "צר לנו כי התלמידות והוריהן נאלצות לסבול"

מעיריית אלעד נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "המצב בו תלמידות עדיין לא יודעות היכן ילמדו בשנה הבאה הוא חמור ומטריד את הנהגת העיר, שעוסקת בנושא ללא הפסקה כדי למצוא פתרון עבור כולן. בעיר קיימים תיכונים עבור כל תלמידות מוסדות החינוך היסודיים. כפי שהנחה ראש העיר בשנה שעברה, כך יתבצע גם השנה.

"זו עמדתו של ראש העיר, והיא הוצגה גם למשרד החינוך, ואנחנו גם בטוחים שבסופו של דבר גם השנה הפערים הלא גדולים בין ההנהלות לא יפריעו להסדרת הנושא על הצד הטוב ביותר. צר לנו כי לבינתיים התלמידות והוריהן נאלצות לסבול מהמתח המיותר.

"עם זאת, נדגיש כי ראש העיר והעירייה ידאגו ויוודאו שכל תלמידה ותלמידה תשובץ במוסד החינוכי המתאים, וללא אפליות מכל סוג שהוא. לא נתפשר בנושא בשום אופן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר