שערוריית הסמינרים באלעד

משרד החינוך מגיב לזלזניק: שוב ערכתם רישום ללא רישיון בניגוד לדין

במשרד החינוך הגיבו למכתב של סמינר זלזניק באלעד, שטען לחוסר אוביקטיביות מצד המשרד ועו"ד ללום וקובע כי גם בשנת תשע"ו הרישום נערך בניגוד לדין לאחר שהבקשה לרישיון נדחתה (חרדים)

אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: קובי גדעון - פלאש90)

שערוריית הסמינרים באלעד: פרשת הסמינרים בעיר החרדית, שנחשפה לראשונה ב"כיכר השבת", ממשיכה לעורר סערה, וכעת מגיעה התגובה של סמינר "זלזניק - דרכי חנה", לאשמות שהוטחו כנגדו עד היום.

במכתב ארוך ששיגרה עו"ד קרן רז מורג, לשר החינוך נפתלי בנט, סגנו מאיר פרוש ובכירי משרד החינוך, היא טוענת כי המשרד מתנהל בחוסר אוביקטיביות וכי כל הפרסומים הם בשירות הסמינר המתחרה "לדעת חכמה".

במכתב תוקפת רז מוזג את מכתבם של עו"ד יואב ללום ועו"ד מגזניק, שנשלח למשרד החינוך ובו טענות על אפליה ברישום לסמינר זלזניק. לטענת רז מוזג, רק 90 בנות נרשמו לסמינר זלזניק ומתוכן התקבלו 75 בנות, ספרדיות ואשכנזיות וכן בנות להורים עובדים.

לטענתה, מי שלא קיבל בנות, הוא סמינר לדעת חכמה, אליו נרשמו כ-150 בנות, ומתוכן התקבלו רק 40. היא מאשימה את לדעת חכמה בכך שהוא מסרב לפתוח כיתה נוספת, בניגוד לזלניק שפותח שתי כיתות. בנוסף היא טוענת כי כל אותן 100 בנות עליהן דווח, כלל לא ביקשו להתקבל לזלניק.

במכתב מאשימה רז מוזג, גם את התנהלות משרד החינוך וטוענת כי הוא אינו מתנהל באוביקטיביות וכי החלטות המשרד מתפרסמות בתקשורת עוד קודם שסמינר זלזניק בעצמו מעודכן בכך.

בנוסף היא מציינת, כי המכתב של ללום מאשים את הסמינר בכך שפעל ללא רישיון ועם צו סגירה, אך לטענתה מדובר בטענה לא רלוונטית, מאחר שבשנת תשע"ה הפעילה את הסמינר עמותה אחרת ולקראת שנת הלימודים תשע"ו בכוונתם להגיש בקשה חדשה לרישוי על מבנה ללא צו סגירה.

לאור כל זאת, דורשת רז מוזג, לעצור את כל ההליכים בנושא, עד שבכירי המשרד יערכו בירור עומק מקיף בסוגיה.

במשרד החינוך שיגרו מכתב תגובה לטענות בו נאמר: "במשרד החינוך נתקבלו תלונות באשר להליכי הרישום שהתקיימו לתיכונים מסויימים בעיר אלעד.

"לאור התלונות, עורך משרד החינוך בירור של עניין.

"בהתייחס למרשתך, הרי שעל פי הנתונים שמצויים בידינו זו פעלה בשנת הלימודים התשע"ה ללא רישיון וערכה רישום בניגוד לדין.

"הדברים חוזרים על עצמם גם בשנת הלימודים תשע"ו, הגם שבקשתה של מרשתך לרישיון נדחתה, וככל הנראה עוד בטרם ניתנה החלטה בבקשה לרישיון, זו ביצעה רישום בניגוד להוראות כל דין.

"כאמור לעיל, משרד החינוך עורך בירור של התלונות שנתקבלו, בהמשך לקבלת הנתונים משרד החינוך ינקוט בצעדים נוספים הנדרשים לפי העניין".

כזכור, הבוקר פורסם לראשונה ב"כיכר השבת", כי בית המשפט השלום בירושלים, קיבל את העתירה של עו"ד יואב ללום, שנחשפה כאן אמש, וידון בעתירה לסגירת סמינר זלזניק בעוד כשבועיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר