שדרג אופנוע הארלי דוידסון ונתפס במכס. צפו

תושב הרצליה ששלח לחו"ל אופנוע הארלי דוידסון יוקרתי, הובא לחקירה במכס חיפה בחשד שהחזיר את האופנוע לאחר שעבר שיפוץ מאסיבי בשווי עשרות אלפי שקלים, מבלי להצהיר למכס (רכב)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילםו: רשות המסים)

תושב הרצליה ששלח לחו"ל אופנוע הארלי דוידסון יוקרתי, כביכול למטרת טיול, הובא לחקירה במכס חיפה בחשד שהחזיר את האופנוע ארצה לאחר שעבר שיפוץ מאסיבי בשווי עשרות אלפי שקלים, מבלי להצהיר על כך למכס ובנוסף - הבריח חלקי חילוף יקרים במשלוח.

מערכת ניהול הסיכונים של המכס סימנה את הארגז בו אוחסן האופנוע כבעל סממנים מחשידים. בעקבות כך, הופנה הארגז והאופנוע שבו - הארלי דוידסון מדגם Road King Classic (1600 סמ"ק) משנת 2010, לבדיקה יסודית.

בדיקת האופנוע, ששוויו בארץ כ- 150,000 שקלים, העלתה כי הוא עבר בארה"ב שידרוג מקיף של רוב המערכות המכניות, כולל החלפת המנוע, בעלות של עשרות אלפי שקלים - שדרוג המחויב בתשלום מס.

בנוסף, גילו בודקי מכס חיפה כי הארגז בו הובל האופנוע מכיל תחתית כפולה בה הוסלקו חלקי חילוף רבים הכוללים צמיגים, מערכות פליטה, רכיבים ממערכת ההילוכים ועוד. כמו כן, הוסלק בארגז גם המנוע המקורי לאחר שזה הוחלף במנוע חדש.

הרוכש לא הצהיר לא על החלקים הנפרדים וךא על השדרוג, ובכך ניסה לחמוק מתשלום מס. הוא נלקח לחקירה ידי יס"מ חיפה והודה במרבית החשדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר