בכפוף לערבות של מיליון ש"ח

בית המשפט נעתר לבקשה: הרב פינטו ייצא לטיפולים בחו"ל

בית המשפט העליון דחה את טענות המדינה והורה לאפשר לאדמו"ר הרב יאשיהו פינטו לצאת לחו"ל לטיפולים בסרטן. עורכי הדין שייצגו את הרב: אביגדור פלדמן, ימימה אברמוביץ' וצבי ואתורי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון "כיכר השבת")

בית המשפט העליון נעתר לבקשתו של מנהיג קהילת 'שובה ישראל' רבי יאשיהו פינטו לצאת לארה"ב בכדי לעבור טיפול רפואי חשוב במחלת הסרטן ממנה הוא סובל. ההחלטה התקבלה בין היתר בעקבות חוות דעת של רופאו של הרב לפיה "כל עיכוב בביצוע הניתוח מהווה איום מיידי ומוחשי לחייו של המבקש". את הרב ייצגו בבית המשפט עורכי הדין אביגדור פלדמן, ימימה אברמוביץ' וצבי ואתורי.

שידור חי: הרב פינטו בשיעור לתלמידיו

השופטת ענת ברון פסקה כי תינתן לרב אפשרות לצאת לארה"ב למשך שישה שבועות בכדי לעבור את הטיפול הרפואי, כשהיא דוחה את טענת המדינה כי הרב ינסה לכאורה לברוח מהארץ.

בהחלטה כתבה השופטת כי פרקליטיו של הרב הביאו חוות דעת של פרופ' דאגלס שר, מומחה לאורולוגיה מארצות הברית "שאין חולק כי הוא בעל שם עולמי וניסיון רב בטיפול בסרטן מהסוג שבו לקה המבקש. פרופ' שר הגיע לישראל כדי לבדוק את הרב, ובמכתב מיום 20.7.2015 קבע המומחה כי בהינתן גילו של המבקש וההיסטוריה הרפואית שלו, קיים סיכוי גבוה להתפשטות מהירה של הסרטן בגופו – שאז לא יהיה ניתן עוד לרפאו".

הפרופסור אמר לבית המשפט כי: "כל עיכוב בביצוע הניתוח מהווה איום מיידי ומוחשי לחייו של המבקש. ועוד מבהיר המומחה בכתב, כי הניסיון שהוא עצמו צבר (כ-3,000 ניתוחים) והמומחיות שיש לו בביצוע ההליך של כריתה רובוטית של הערמונית, עולים באופן ניכר על הניסיון והמומחיות של כל מנתח אחר בישראל ומחוצה לה".

(צילום: ארכיון
דברי הרופא שפורסמו ב"כיכר השבת" לפני כחודש (הקליקו לקריאה)
הגדלה

שופטת העליון ברון התייחסה לחשש של המדינה כי הרב לא ישוב לארץ והזכירה כי בעבר הרב יצא לטיפול רפואי וחזר במועד שבית המשפט קבע: "דומני כי הגם שהחשש קיים, הוא אינו כצעקתה. רק לאחרונה, בראשית שנת 2015, המבקש יצא מן הארץ לצורך ביצוע ניתוח דחוף אחר – ושב לישראל והתייצב להכרעת הדין בעניינו, ומבחינה זו הצדיק את האמון שניתן בו".

"אמנם בעת ששהה בחו"ל שב המבקש וביקש דחייה של המועד שנקבע לחזרתו לישראל – ואולם כאשר החליט בית המשפט המחוזי שלא לאפשר עוד כל דחייה נוספת, התייצב המבקש לדיון במועד שנקבע, ואף לא נטען נגדו שהפר אי פעם החלטה שיפוטית בעניין זה".

"בהינתן כל האמור לעיל, ולאחר איזון בין השיקולים השונים העומדים על הפרק, מצאתי כי מן הראוי להיעתר לבקשתו של המבקש לצאת את הארץ לצורך ניתוח דחוף בשל מחלת הסרטן שבה הוא חולה" סיכמה השופטת.

השופטת מסכמת את הדיון ומודיעה על ההחלטה שלה: "אני מתירה את יציאתו של המבקש לארצות הברית ביום 10.8.2015 למשך שישה שבועות". הרב יצטרך להפקיד ערבות בנקאית בסך מיליון שקל: "ערבות זו תבוא בנוסף לערבויות קודמות שכבר הופקדו בקופת בית משפט בהליכים קודמים" הדגישה השופטת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר