שערוריית הסמינרים • וידאו בלעדי

מרגי: "מי ייתן את הדין על הבנות"; עימות סוער בין פרוש וללום

ועדת החינוך של הכנסת קיימה דיון סוער באפליית הבנות בסמינרים בעקבות השערורייה באלעד • צפו בנאום הנרגש של ח"כ יעקב מרגי ובעימות בין ראש העיר ישראל פרוש לעו"ד יואב ללום (אקטואליה)

(באדיבות המצלם)

שערוריית הסמינרים באלעד, שנחשפה ב"כיכר השבת", ממשיכה לעורר סערה: אמש (שלישי), התקיים דיון בנושא בוועדת החינוך של הכנסת, בו הבטיחו נציגי משרד החינוך כי ילחמו באפליה ביד קשה, אך הדיון עצמו היה סוער במיוחד כפי שניתן לראות בווידאו המתפרסם לראשונה.

במהלך הדיון, נשא יו"ר הועדה ח"כ יעקב מרגי, נאום נרגש, בו תקף בחריפות את תופעת האפליה הפסולה: "אצלנו מי שקצת חלש הוא כבר לא בליגה שלנו, אני הייתי מדרג הפוך, וככה השולחן ערוך מדרג, המוסר. נהנתי לראות את הסרטון של הרב שטיינמן (שפורסם ב"כיכר השבת". כ"ה), למנהל מוסד שבא להתפלפל אם לקבל, אמר לו "זה גאווה", הכל זה גאווה. מה יקרה לאותו מוסד אם יקח ארבע חמש בנות חלשות ויעצים אותם? אני אגיד לכם מה יקרה, יהיה למנהל המוסד מקום יותר טוב בעולם הבא. מה קרה? צריך לכנס דיון בוועדת חינוך?".

"מי יתן את הדין על אותם בנות שאיבדו את האמון במי שחינך אותם, באלו שהובילו אותן, באותן מחנכות שיודעות לעקם את האף, מי שמכם לתת המלצות? תסתכלו על התעודה. עושים סלקציה. כן סלקציה", דברי מרגי.

אחריו דיבר ראש העיר אלעד ישראל פרוש שסיפר כי בשנה שעברה הצליח להכניס 50 בנות ספרדיות, לאחר שהתחייב לסמינר זלזניק, שיסדר לו רישיון, אבל לטענתו בגלל עתירות משפטיות שהוגשו, במשרד החינוך סירבו להעניק את הרישיון.

הדיון בוועדה, אמש (באדיבות המצלם)

לדבריו, הפתרון הוא במתן כוח לעיריות לנהל את הדברים. הוא הוסיף ואמר כי אי אפשר לתת לכל כמה בנות לפתוח תיכון בעצמם, והאשים שוב את משרד החינוך בכך שלא עמד בהבטחתו למתן רישיון לזלזניק, מה שגרם לדבריו לכך שלא היה ניתן לבצע רישום מסודר ומפוקח.

לאחריו החל לדבר עו"ד יואב ללום, שהגיש עתירה נגד העירייה בנושא, ותקף בחריפות את פרוש, שלטענתו משחק "משחק כפול". פרוש הנסער התפרץ שוב ושוב לדבריו של ללום וצעק לעברו: "מי שהרס את הציבור החרדי, זה אתה".

חילופי המהלומות המילוליות בין השנים נמשכו, עד שיו"ר הוועדה איים להוציא את פרוש מהדיון.

לדברי ללום: "בעיר אלעד בנות שובצו לבית ספר לא חוקי, שאין חולק שהוא לא חוקי ושהוא פיארטי. הרישום נעשה בצורה פיראטית, בית הספר הזה בחר בנות מראש, וערער את כל הסדר בעיר, ועשה זאת שוב בשנה זאת".

ללום ניסה להמשיך בדבריו, אלא שפרוש התפרץ שוב וקרא: "הוא דיבר על אלעד, אני רוצה להגיב, אם לא אני עוזב את הדיון".

פרוש עקץ את מי שכיהן בזמנו, צביקה כהן, שישב בדיון לצידו: "מי הכניס את כל הבנות? אם משרד החינוך יעבוד עם העירייה כמו שהיא רוצה וצריכה, הכל יהיה בסדר".

(באדיבות המצלם)

בהמשך הדיון דיבר העיתונאי הבכיר יעקב ריבלין, שניסה להסביר איך נוצרו הסמינרים האליטיסטיים, המיועדים כביכול רק ל"בני תורה", והבהיר כי לדעתו הפתרון היחיד לכל הבעיות הללו הוא רק באמצעות רישום אזורי.

יו"ר הוועדה ח"כ מרגי סיכם ואמר כי "הוועדה רואה בחומרה אפליה בין אשכנזים לספרדים ובין ילדיהם שהורים עובדים לבני אברכים ועובדים במשרות תורניות. הוועדה מבקשת ממשרד החינוך להכין מתווה רישום ולהגיש מיפוי של התלמידות באלעד באופן מיידי". בהודעת הסיכום שיצאה הבהיר מרגי כי הפתרון האולטימטיבי לדעתו הוא רק רישום לפי איזורים.

צפו בווידאו מהנאום של מרגי ומהעימות הסוער בוועדה

עוד בנושא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר