שערוריית הסמינרים

דרעי הבטיח לסגור סמינרים, אבל עכשיו הוא שותק / ישי כהן

כבר חודש מאז חשיפת אי שיבוצן של 100 בנות בסמינרים באלעד, ואריה דרעי, הפוליטיקאי הבכיר במגזר שהבטיח לסגור סמינרים שלא יקבלו בנות - שותק. ישי כהן בטור מיוחד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
שתיקה רועמת. אריה דרעי ( Yonatan Sindel/Flash90)

"עם פתיחת שנת הלימודים אני גאה לבשר לציבור שולחיי. ירושלים עושה היסטוריה, אין בנות ספרדיות בבית, עמדנו ביעד", כך התגאה, ובצדק, יו"ר ש"ס אריה דרעי בפתח שנת הלימודים בשנה שעברה והבטיח שירושלים תהיה דוגמא לכל הארץ. בראיון ראשון לאחר חזרתו הוא הבטיח שאנחנו הולכים לימים חדשים, שלא תהיה יותר אפליה, "נסגור סמינרים" הוא הבטיח. אך לא כך התמונה.

אם נרצה להיזכר בטקסט נוסף של דרעי אפשר לדפדף אחורה ולשמוע אותו מתחייב לא מעט, ומתחיל גם לקיים, לעזור לחרדים העובדים. לדרעי ב"ה יש את האפשריות כשר הכלכלה.

אריה דרעי הוא הפוליטיקאי הבכיר ביותר בציבור החרדי, הוא שר הכלכלה, חבר בקבינט והאיש המשפיע ביותר. הרבה כבוד הוא מקבל ולרוב בצדק. אבל בנושא אחד לא שמענו את אריה מכלוף, בנושא הבנות הספרדיות שטרם התקבלו לסמינרים, והבנות שלא התקבלו בגלל שהוריהם יצאו לשוק העבודה, וזה למרות שהם מקיימים אורח חיים חרדי לכל דבר.

בחודש האחרון, מאז חשף "כיכר השבת" את הפרשה העגומה ביותר שידעה העיר אלעד, פוליטיקאים רבים, ספרדים ואשכנזים התראיינו ותקפו. כולם הבינו שנחצו כאן גבולות, אנחנו פחות משבועיים לפני תחילת שנת הלימודים ולמעלה ממאה בנות יושבות יחד עם הוריהם ובוכיות, הן לא יודעות לאן הן הולכות בעוד שבועיים, לאיזה סמינר. כל חטאן הוא בגלל שההורים שלהם עובדים. בנות אחרות ברחבי הארץ יושבות גם הן בוכיות בביתם ללא מקום לימודים, וזה רק בגלל שהקב"ה החליט שהן יוולדו לבית מזרחי.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הודיע שהוא ישלול תקציבים לסמינרים אם לא יקבלו את התלמידות וח"כ יעקב מרגי הגדיל לעשות וזימן את ישיבת ועדת החינוך.

אבל הפוליטיקאי הבכיר של המגזר, אריה דרעי, שותק, שתיקה רועמת. דרעי שהתראיין אולי פעמיים בחודש האחרון לא התייחס, אפילו במרומז, לנושא אפליית הבנות.

שר הכלכלה הוא האחראי על החרדים העובדים, הוא זה שצריך לדאוג להם. ייתכן מאוד שדרעי אכן עובד קשה מאחורי הקלעים בכדי לפתור את הסוגיה בעיר אלעד, אבל נראה שהציבור החרדי העובד זקוק לשמוע את קולו, לשמוע שדרעי תומך בו. לצערם זה טרם הגיע.

נראה כי לציבור המזרחי חשוב יותר המלחמה באפליית הבנות הספרדיות מאשר נושא הגז השקוף, לציבור החרדי העובד חשוב יותר נושא אפליית בנותיהם יותר מסעיף 52 האומלל.

מוטב יעשה יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי, ויבחר בכל אמצעי תקשורת שירצה ונוח לו, בכדי להעביר מסר ברור: אנחנו הפוליטיקאים הבכירים תומכים בכם, אנחנו לא ניתן יד להתעללות במאה בנות שכל חטאן הוא שהורים שלהם בחרו לעבוד. נסתפק גם בסטטוס בפייסבוק או בציוץ בטוויטר של השר המתעדכן מידי פעם.

בלשכתו בחרו לנסות ולהסביר לי כי שר הכלכלה שותק בכוונה. יעקב מרגי עובד בשטח ודרעי מאחורי הקלעים יחד עם שר החינוך נפתלי בנט בכביש עוקף מאיר פרוש, נאחל לו בהצלחה. אבל נראה כי הוריהם של מאה הבנות באלעד ועשרות הבנות מרחבי הארץ רוצים גם לשמוע מילת עידוד ותמיכה מהפוליטיקאי אותו הם שלחו בגאווה למשכן הכנסת.

אגב, לסיום, כדאי להדגיש: החרדים העובדים עליהם אנו מדברים הם לא מהזן (שאין לי דבר נגדם) של לובשי החולצות הצבעוניות ואלו שמרבים להתראיין, אלא בחרדים לכל דבר, שבסך הכל יצאו לשוק העבודה בכיד לפרנס את ביתם.

ומילה טובה מגיעה דווקא לסגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן שנלחם בכל כוחו, גם השנה, למען הבנות הספרדיות. נכון, יש עדיין עוד לא מעט בנות שטרם התקבלו, אבל זה לא תלוי בו, הוא הגיש תלונה במשרד החינוך והכריז שלא יתפשר, גם במחיר של סגירת 'סמינר הישן', התקווה שהוא יזכה לגיבוי מההנהגה הארצית שלא תתקפל ללחצים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר