התפתחות דרמטית

איגוד מנהלי הסמינרים: לסגור את סמינר 'זלזניק' באלעד

'איגוד מנהלי הסמינרים' קובע כי יש לסגור את סמינר 'זלזניק' בעיר אלעד ולהשאיר את סמינר 'לדעת חכמה' כסמינר היחיד בעיר • "הקמתו גרמה לאנדרלמוסיה קשה ולמתיחות גדולה" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון • התפתחות דרמטית בשערוריית הסמינרים באלעד: 'איגוד מנהלי הסמינרים' קובע כי יש לסגור את סמינר 'זלזניק' בעיר אלעד ולהשאיר את סמינר 'לדעת חכמה' כסמינר היחיד בעיר, כך נודע ל"כיכר השבת".

פחות משבועיים לפתיחת שנת הלימודים ולמעלה ממאה תלמידות בעיר אלעד שסיימו כיתה ח' טרם התקבלו ללימודים באחד משני הסמינרים בעיר, אלא שכעת נרשמת התפתחות בסיפור השערורייתי.

לידי "כיכר השבת" הגיע מכתב שנשלח על ידי איגוד מנהלי הסמינרים למנהל סמינר 'לדעת חכמה', הרב ישראל ארנטרוי, בו הם מבהירים את דעתם כי הם בעד השארת סמינר אחד בעיר אלעד, ובכך למעשה הם יוצאים חוצץ נגד הקמת סמינר 'זלזניק' בעיר שלדעתם פגם במרקם החינוכי בעיר.

בפתח המכתב הם מציינים את פעילות סמינר 'לדעת חכמה' והעובדה שהם היו בין אלו שעמדו מאחורי הקמתו בהוראת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן: "כאיש אחד נרתמנו להקמת הסמינר בהבנה שבשנים הראשונות לייסודו הוא יתבסס כסמינר ייחודי הקולט את רובן ככולן של בנות בית יעקב בשני בתי הספר בעיר".

בשלב הזה מתייחסים ראשי ארגון הסמינרים לסמינר 'זלזניק' וכתבו: "בשעתו הובהר, מבלי להטיל דופי חלילה בגורמים אחרים שונים, כי לדעתנו המבוססת על ניסיון רב שנים בתחום החינוך העל-יסודי ברוח ישראל סבא, הרי שהקמת סמינר נוסף בעיר ללא תיאום עמנו תזיק ליצירת מסגרת חינוכית על יסודית בעיר".

ראשי איגוד הסמינרים ממשיכים להסביר את ההתנגדות שהייתה להם להקמת סמינר 'זלזניק': "הדברים נכונים בפרט מאחר והיקף הקמת הכיתות בגיוון המגמות והמסלולים דורש היערכות והמתנה רגועה כדי להצליח בקידום הבנות וכל תחרות עלולה לגרום לאי יציבות שתטלטל את מערכת החינוך בעיר.

"לפיכך הבענו עמדתנו הברורה שנתקבלה על דעת כולם, כי לעת עתה לא יפתחו תיכונים מתחרים שיפגעו במרקם החינוכי והחברתי של הסמינר העל-יסודי לבוגרות בית יעקב, שהיה בשלבי התגבשותו הראשוניים".

במכתב כותבים ראשי 'איגוד הסמינרים' כי עם הקמת סמינר 'זלזניק' הם פרשו מכל פעילות באלעד וזאת בהסכמת מרן הגראי"ל שטיינמן: "לצערנו לקראת שנת הלימודים תשע"ה שהסתיימה לא מכבר הוקם סמינר נוסף בעיר, עם הקמת הסמינר הנוסף נאצלנו לפרוש כאיגוד המנהלים מכל מעורבות בעיר ולהתפטר מהתפקיד שנטלנו על עצמנו וזאת בהסכמתו של מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א מאחר והקמתו גרמה לאנדרלמוסיה קשה ולמתיחות גדולה בין התושבים".

לקראת סיום המכתב הם מבהירים כי יסכימו לחזור לפעילות בעיר אלעד בתנאי שסבמינר 'זלזניק' ייסגר והסמינר היחיד שיישאר בעיר הוא 'לדעת חכמה': "לאחר בדיקה מדוקדקת ומחשבה מרובה, חושבים אנו כתנאי קודם למעשה, צריך להיות ברור לכל הגורמים שכל הקמה או שימור של סמינר נוסף, לבד מסמינר לדעת חכמה שהקמנו, תיעשה אך ורק בתיאום עם האיגוד, וכי המעוות משנה שעברה – יתוקן ואז נוכל לבסס היטב בסיעתא דישמיא את התכנית שהוצעה בזמנו לניהול תיכון תחת קורת גג אחד באמצעות סמינר לדעת חכמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר