"פרצה חמורה"

גשר מעריב יפונה בשבת; רבנים: "חילול שבת שלא היה כמותו"

דניה סיבוס שזכתה במכרז על הרס גשר מעריב, טוענת כי הגשר יפונה תוך 48 שעות - גם ביום שבת. רבנים: "חילול שבת חמור בעיר העברית הראשונה". גורם: "גויים של שבת יבצעו את הפינוי" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

רבנים ועסקנים מזהירים מפני חילול שבת שייגרם בעקבות פיצוץ "גשר מעריב" בתל אביב מחר (שישי) בשעות הבוקר המוקדמות, זאת מאחר ודניה סיבוס החברה המבצעת את פירוק הגשר הודיעה כי בכוונתה לפנות את הריסות הגשר בתוך 48 שעות מזמן הפיצוץ - גם במהלך השבת.

חלקים מהגשר כבר נהרסו עוד קודם לפיצוץ המתוכנן לשישי בבוקר (צילום: פלאש 90)
מכינים את התשתית לפיצוץ הגשר (צילום: פלאש 90)

קצת על הגשר: ב-7 ביולי 1976, נחנך גשר עילי במרכז העיר תל אביב, גשר שחיבר בין דרך פתח תקווה לרח' קרליבך ושתוכנן להוות עורק תחבורה ראשי המוביל עשרות אלפי איש מידי יום בדרכם לעבודתם. במקור נקרא בשם "גשר הנשרים" על שמם ולזכרם של גיבורי מבצע אנטבה שהתרחש ימים ספורים לפני כן, אולם השם שרווח ברבות הימים והפך למותג היה "גשר מעריב" על שם סמיכותו לבניין בית מעריב ברחוב הסמוך.

לקראת תחילת עבודות החפירה והבנייה של מסלול הרכבת הקלה בתל אביב, הוחלט ע"י משרד התחבורה כי התחנה הראשונה תיבנה ברחוב קרליבך מתחת לגשר המפורסם. לצורך עבודות הבנייה נדרשו לפרק את הגשר ואכן חברת דניה סיבוס זכתה במכרז כאשר חלקים מהגשר פורקו כבר בתחילת השבוע ואילו החלק העיקרי מרכז הגשר ייהרס בפיצוץ מבוקר שיתרחש מחר בשעות הבוקר המוקדמות.

כך הורסים גשרים בעולם (מתוך ynet)

בתל אביב, כמו גם בכלי התקשורת הישראלים, הפך סיפור פיצוץ הגשר לשיחת היום וזכה לסיקור נרחב ולכותרות ראשיות. בימים האחרונים, נסגרו הרחובות הסמוכים לתנועת רכבים והחל משעות הערב ינותק החשמל במבנים הסמוכים לאזור.

"לצורך פיצוץ הגשר ייעשה שימוש ב-28 ק"ג חומר נפץ, זה מעט מאוד. הרעיון הוא לפוצץ רק את העמודים ובעצם להפריד את הבטון מהברזל כך שהגשר יצנח מעצמו למטה", הסביר מיקי פז, אחראי פרויקט תחנת קרליבך מטעם דניה סיבוס לאתר ynet.

ארכיון: חמ"ל הרכבת הקלה בתל אביב (מתוך ynet)

לדבריו: "זה לא ייראה פיצוץ גדול אלא פיצוץ עדין ומבוקר ללא רעש, לא יהיה 'שואו' גדול מבחינת פיצוץ. הגשר יצנח כמו דומינו לאחר שהעמודים יפוצצו בהפרשים של חצי שנייה. תוך 48 שעות יפונו כל ההריסות. הפינוי יתחיל חמש דקות מפיצוץ הגשר כך שביום ראשון האזור יחזור לקדמותו".

רבנים: "חילול שבת שלא היה כמותו בעיר העברית הראשונה"

אלא, שרבנים ועסקנים חרדים שנחשפו להצהרת החברה לפיה הגשר יפונה תוך 48 שעות, אמרו הצהריים ל"כיכר השבת" כי יש חשש כבד לחילול שבת בפינוי הריסת הגשר. "מנהלי הפרוייקט טוענים שייקח לפחות 48 שעות עד לפינוי המוחלט מה שאומר עבודות תוך חילול יום השבת. מדובר בפרצה חמורה שתשודר בכל העולם" מזהירים העסקנים בעיר.

בחברה טוענים כי "גויים של שבת" יבצעו את עבודות הפינוי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"זהו חילול שבת בפרהסיה שלא היה כמותו בעיר העברית הראשונה. זהו לא סימן טוב לפרוייקט שייפתח מתוך חילול השבת" הם מוספים בכאב.

גורמים הקשורים לעבודה טוענים כי עבודות הפינוי בשבת יתקיימו אך ורק ע"י "גויים של שבת", אולם עסקנים חרדים טוענים כי מדובר בדבר שקשה יהיה לאכוף זאת. "חבל שלא חשבו על זה לפני שמדובר ביום המנוחה הקדוש לעם היהודי. לא שווה כל הריסת הגשר והעבודות הללו באם חלילה אחד מישראל יחלל את שבת קודש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר