הגראי"ל והגר"ח במכתב חריף

פרוש חתם על "רישום אזורי", גדולי ישראל נגד

מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי יוצאים נגד רישום אזורי בסמינרים. "אין לעשות תיכונים וסמינרים אזוריים או רצף חינוכי וכיוצא בזה בשום אופן". ישראל פרוש טוען: "מופתע מהמכתב" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ח קנייבסקי והגראי"ל שטיינמן (צילום: יהודה פרקוביץ)

המחלוקת על הרישום לסמינרים: בעוד אמש (רביעי) חתם ראש עיריית אלעד ישראל פרוש על פשרה הקובעת רישום אזורי בשנת תשע"ז - דבר לו הסכים כבר בפגישות עם משרד החינוך, מתברר כי גדולי ישראל חושבים אחרת.

הערב מפרסמים הרבנים מכתב חריף כנגד היוזמה של פתיחת אזורי הרישום לסמינרים. במכתבם כותבים מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי כי אין לבצע שום שינוי ברישום.

"הננו לגלות דעתנו שאין לשנות מצביון התיכונים והסמינרים מקדמת דנא כאשר יסדו גדולי ומאורי הדור זצקולל"ה ואין לעשות תיכונים וסמינרים אזוריים או רצף חינוכי וכיוצא בזה בשום אופן ואופן".

(סריקה)

על המכתב חתומים מרנן ורבנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שר התורה הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין.

כזכור, בסיכום שהושג בבית המשפט ועליו חתום פרוש נאמר כי "העירייה מאשרת את המתווה כפי שהוסכם ביום 11.8.15 עם משרד החינוך וצורף כנספח 8 לתשובת המשיבות 1-4 וכאמור בסעיף 2 א". במתווה המדובר נאמר: "בשנת הלימודים תשע"ז החלוקה לשיבוץ תלמידות בסמינרים לבוגרות בית יעקב תהיה חלוקה אזורית. בכפוף לעמידה בנהלי הרישוי, תלמידות מבית הספר בית יעקב באזור העליון באלעד יתקבלו לסמינר 'דרכי חנה'. תלמידות מבית הספר בית יעקב באזור התחתון באלעד יתקבלו לסמינר 'לדעת חכמה'".

המתווה לו הסכים פרוש כבר ב-11.8.15 בפגישה במשרד החינוך
המשך המתווה

ראש העיר אלעד ישראל פרוש טען בתגובה כי הוא מופתע מהמכתב, "ובעיקר מכך שאתמול היו מי שהצהירו בבית המשפט בשם מרן הרב שטיינמן על תמיכה ברישום אזורי. כפי שאמרתי גם בבית המשפט, כל צעדיי ייעשו בהתייעצות והכוונת גדולי ישראל. אני עומד מאחורי הסיכום עם משרד החינוך ולפיו הבנות ישובצו בין שני הסמינרים הקיימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר