חייל חרדי הותקף באמצע תפילת שמונה עשרה בבית כנסת ברחוב עזרת תורה

חייל חרדי שהתפלל תפילת שמונה עשרה של ערבית בבית כנסת ברחוב עזרת תורה בירושלים הותקף בידי מספר חרדים קיצוניים. עד ראייה: "דחפו אותו וצעקו לו חרד"ק. הוא ברח ואנשים הגנו עליו" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
החייל מחולץ מבית הכנסת על ידי בלשי משטרה, הערב (צילום: כיכר השבת)

חילול השם: חייל חרדי הותקף הערב (חמישי) באמצע תפילת שמונה עשרה של ערבית בבית כנסת ברחוב עזרת תורה בירושלים. על פי עדי ראייה שהיו במקום, מספר חרדים קיצוניים צעקו לעברו "חרד"ק" והפריעו לו להתפלל. לדבריהם, החייל סיפר כי באמצע תפילת שמונה עשרה הגיע מישהו, דחף אותו וצעק עליו להסתלק מהמקום. מנגד, חרדים נוספים שהיו במקום ניסו להשתיק את הקיצוניים ונחלצו לעזרתו.

אל המקום הוזעקו כוחות משטרה. בתחילה נשלחו פנימה שוטרים סמויים ורק לאחר מכן הוא פונה מהמקום בניידת משטרה.

"בבית הכנסת יש את האולם המרכזי ועוד שני חדרים קטנים המשמשים כ"שטיבלאך"" סיפר אחד מעדי הראייה ל"כיכר השבת". "פתאום שמעתי צעקות ובלגן מחוץ לאחד החדרים. אל המקום התפרץ חייל חרדי בבהלה ושלושה-ארבעה חרדים רצו בעקבותיו".

"שני חרדים שהיו בחדר נחלצו לעזרתו של החייל ומנעו מהתוקפים להיכנס אל החדר. החייל סיפר שהוא היה באמצע תפילת העמידה כשלפתע הגיע חרדי קיצוני מאחוריו, דחף אותו וצעק עליו "חרד"ק תסתלק מכאן". החייל ברח לחדר הפנימי ושם עזרו לו כאמור שני חרדים".

עד הראייה הוסיף, "החייל הזמין משטרה כאשר במקביל, מחוץ לחדר החלו להתאסף עשרות סקרנים. החייל פחד לצאת מהמקום ולאחר כ-10 דקות הגיעו שוטרים סמויים לבית הכנסת והגנו על החייל. לאחר מכן הוא חולץ מהמקום מדלת צדדית. החייל היה בסערת רגשות גדולה ואמר כי יש לו סחרחורות וביקש שיזמינו למקום אמבולנס".

עד הראייה הוסיף לסיום, "תמיד קראתי על אירועים כאלה בתקשורת וידעתי שהתופעה קיימת במאה שערים, אבל מעולם לא חשבתי שדבר כזה יכול לקרות גם במקום כמו עזרת תורה".

החייל מחולץ מבית הכנסת על ידי בלשי משטרה, הערב (צילום: כיכר השבת)

כזכור, בחודשים האחרונים עלתה שוב לכותרות ההסתה נגד חיילים חרדים והיחס המשפיל להם הם זוכים מצד קיצונים במגזר החרדי. לאחרונה פורסמה חוברת ובה נחשפו הפרטים האישיים של המגייסים החרדים, כולל שמם, כתובתם ומספר הטלפון שלהם.

במשטרה עד כה נקטו ביד רכה למדי כנגד הקיצונים המסיתים ובקרב החיילים החרדים חוששים שתופנה כלפיהם אלימות פיזית. כאמור, הערב נראה, שוב, כי ישנם קיצונים שמחללים שמיים ללא כל הפרעה ונוקטים באלימות כנגד חיילים חרדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר